Medialny magnat chce zablokować Google

Medialny magnat chce zablokować Google09.11.2009 12:10
Fot. YouTube
Andrzej Biernacki

Rupert "Płać za każde słowo" Murdoch, właściciel giganta medialnego News Corporation, usunie linki do treści w swoich serwisach z Google. Wszystko po to, aby zmusić użytkowników do płacenia za artykuły.

Rupert "Płać za każde słowo" Murdoch, właściciel giganta medialnego News Corporation, usunie linki do treści w swoich serwisach z Google. Wszystko po to, aby zmusić użytkowników do płacenia za artykuły.

Murdoch udzielił wywiadu jednej ze stacji telewizyjnych, która należy do grupy News Corporation. Można więc powiedzieć, że znany biznesmen rozmawiał sam ze sobą ;). Pokazał przy tym, jak bardzo jest oderwany od rzeczywistości.

Murdoch chce wprowadzić stuprocentowo szczelny mechanizm płatności. Artykuły czy inne treści w witrynach korporacji nie będą dostępne za darmo. Internauta zostanie zmuszony do wykupienia abonamentu. Mechanizm ten działa już częściowo dzisiaj.

Biznesmen powiedział:

[cytat]Mamy już ścianę, ale nie sięga ona sufitu. Można przeczytać pierwszy akapit każdego artykułu. Jeśli ktoś nie ma komercyjnego konta otrzyma propozycję wykupienia abonamentu.[/cytat]

Murdoch najwyraźniej nie zdaje sobie sprawy z tego, że zabezpieczenia na jego stronach WWW można stosunkowo łatwo obejść. Nie wiadomo, jak dużej części tekstów to dotyczy.

Często jest jednak tak, że po wejściu na stronę z Google wyświetlany jest tylko pierwszy akapit. "Okrojenie" linku ze zbędnych elementów i odświeżenie okna przeglądarki daje jednak dostęp do całości.

Szef News Corporation uważa, że osoby wchodzące do serwisów z wyszukiwarek są bardzo nielojalne. Odwiedzają witrynę raz, wracają do niej często dopiero po kilku miesiącach.

Murdoch chwali ruch organiczny. Ma rację. Nie rozumie jednak, że pozyskiwanie stałych czytelników to długotrwały proces, który wiąże się chociażby z przyzwyczajaniem do strony internautów korzystających z wyszukiwarek.

Zamiast odcinać się od Google News Corporation powinna postawić na precyzyjne pozycjonowanie treści. Jeśli użytkownik znajdzie w serwisie dokładnie to, czego szuka szanse na ponowne odwiedziny znacznie wzrosną.

Źródło: mUmbrella

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.