Megafuzja na rynku dostawców telewizji i Internetu. Będzie szybciej i taniej?

Megafuzja na rynku dostawców telewizji i Internetu. Będzie szybciej i taniej?06.12.2010 14:52
Pilot (Fot. Flickr/Robert S. Donovan/Lic. CC by)
Mariusz Kosakowski

UPC Polska, numer jeden wśród operatorów kablowych i dostawców Internetu nad Wisłą, przejął jednego ze swoich głównych rywali. Ma to umocnić nowego właściciela. Czy doprowadzi także do spadku cen?

UPC Polska, numer jeden wśród operatorów kablowych i dostawców Internetu nad Wisłą, przejął jednego ze swoich głównych rywali. Ma to umocnić nowego właściciela. Czy doprowadzi także do spadku cen?

Liberty Global, do którego należy UPC, wyda 2,4 mld zł. Cena za 100% akcji to 870 mln zł. Resztę kwoty stanowi dług firmy Aster, który wynosi 1,53 mld zł. Z kolei roczne przychody Astera wynoszą około 400 mln zł. Drugim chętnym na tę spółkę była Vectra.

Prezes Liberty Global Mike Fries dostrzega w przejęciu Astera dużą szansę:

Transakcja ta poprawi naszą pozycję rynkową. Polski rynek telewizji kablowej jest bardzo rozdrobniony, a transakcja jest naturalnym i niezbędnym krokiem w kierunku konsolidacji.

Właściciele UPC twierdzą, że jeśli polski sektor kablowy będzie bardziej skonsolidowany, UPC będzie mogło skuteczniej konkurować z Telekomunikacją Polską i Polsatem Cyfrowym.

Z faktu fuzji mogą cieszyć się abonenci Astera. Zapewne spadną ceny dostępu do Internetu. UPC proponuje dziś dużo lepsze warunki. Przykład:

  • w UPC 25 Mb/s kosztuje 79 zł
  • w Asterze 20 Mb/s kosztuje 70 zł, prędkości ta obowiązuje jednak tylko w nocy - w dzień użytkownik ma 10 Mb/s

Na transakcję musi się jeszcze zgodzić Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Właściciele UPC twierdzą, że sprawa zostanie zamknięta w pierwszej połowie 2011 r.

Aster to czwarty co do wielkości operator telewizji kablowej w Polsce (pierwszy jest UPC Polska, drugi - Vectra, trzeci - Multimedia Polska). Z jego usług korzysta około 380 tys. abonentów, głównie w Warszawie, Krakowie i Zielonej Górze. Powiększą oni pulę abonentów UPC, których jest nieco ponad milion.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.