Microsoft w 2010 roku: największe sukcesy i błędy firmy z Redmond

Microsoft w 2010 roku: największe sukcesy i błędy firmy z Redmond23.12.2010 09:34
Droga w Redmond (Fot. Flickr/TechFlash Todd/Lic. CC by)

Po niezbyt optymistycznym 2009 roku Microsoft zdaje się ponownie łapać wiatr w żagle. Choć 2010 rok kończy się dla firmy z Redmond znacznie lepiej niż poprzedni, nie zabrakło jednak kilku błędów. Co Microsoft mógł zrobić lepiej?

Po niezbyt optymistycznym 2009 roku Microsoft zdaje się ponownie łapać wiatr w żagle. Choć 2010 rok kończy się dla firmy z Redmond znacznie lepiej niż poprzedni, nie zabrakło jednak kilku błędów. Co Microsoft mógł zrobić lepiej?

Wyszukiwarka Microsoftu – Bing – może pochwalić się niemal 50% wzrostem zasięgu. Choć złośliwi mogą krytykować mały udział Binga w rynku, to jednak zdobycie niemal 12% rynku w niecałe półtora roku uznać można za sukces.

Dodatkowo warto zwrócić uwagę na szczegóły - wyszukiwarka Microsoftu odnotowała trzycyfrowe wzrosty w tak lukratywnych branżach, jak motoryzacja, handel czy turystyka.

Za sukces można również uznać rozpoczęcie wdrażania usługi Office 365 – przeznaczonego dla biznesu pakietu biurowego działającego w chmurze. Choć na podsumowania jest tu jeszcze za wcześnie, wydaje się, że Microsoft trafnie ocenił potrzeby rynku. Planowane jest również dostosowanie Office’a 365 do potrzeb innych sektorów, np. edukacji.

Office365.microsoft.com
Office365.microsoft.com

W dziedzinie rozrywki dobrym posunięciem był Kinect. Choć oceny nowego produktu są bardzo zróżnicowane – od zachwytu po totalne potępienie - kontroler Microsoftu może pochwalić się niezłymi wynikami sprzedaży. Dodatkowo rozrywkowy produkt, jakim jest Kinect, odświeża trochę skostniały wizerunek firmy.

Microsoft popełnił jednak duży błąd, nie doceniając potencjału tabletów. Choć urządzenia te są znane od co najmniej kilkunastu lat, obecnie synonimem tabletu jest iPad Apple'a. Konkurencja próbuje powtórzyć ten sukces - pozycja iPada wydaje się jednak niezagrożona.

Można spierać się co do przyczyn popularności produktu Apple’a. Nie ma jednak wątpliwości, że iPad jest ogromnym komercyjnym sukcesem. Z punktu widzenia Microsoftu tablety jednak nie istnieją – firma dopiero niedawno zauważyła ten nowy, niezwykle dynamiczny segment rynku.

Porażką okazała się próba wejścia na rynek smartfonów. Społecznościowe telefony Microsoftu zapowiadały się ciekawie, ale rynek boleśnie zweryfikował ich potencjał. Telefony KIN zostały wycofane z rynku po zaledwie trzech miesiącach sprzedaży.

Telefony KIN One i KIN Two (Fot. Flickr/abulhussain/Lic. CC by)
Telefony KIN One i KIN Two (Fot. Flickr/abulhussain/Lic. CC by)

Za umiarkowany sukces można uznać natomiast platformę Windows Phone 7. Choć jej popularność rośnie wolno, to jednak mamy tendencję wzrostową, a kolejni producenci zapowiadają sprzedaż telefonów z systemem Microsoftu.

Telefon z Windows Phone 7 (Fot. Flickr/Sham Hardy/Lic. CC by-sa)
Telefon z Windows Phone 7 (Fot. Flickr/Sham Hardy/Lic. CC by-sa)

Steve Ballmer może również odetchnąć z ulgą na myśl o flagowym produkcie swojej firmy. Windows 7 przyjął się na rynku. Choć pod względem popularności wciąż nie dorównuje wiekowemu XP, jego sprzedaż jest wysoka.

Za sukces można również uznać poprawę wizerunku Internet Explorera. IE8, choć nie jest żadnym przełomem, pozwolił Microsoftowi zerwać z wizerunkiem przestarzałej, niebezpiecznej i niefunkcjonalnej przeglądarki. Sukcesem są również pozytywne komentarze dotyczące wersji beta IE9.

Sądzicie, że Microsoft ma jeszcze szansę, by ponownie wyznaczać trendy na rynku IT?

Źródło: PCWorld

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.