Minecraft - chwilowa moda czy prawdziwy fenomen?

Minecraft - chwilowa moda czy prawdziwy fenomen?01.02.2011 23:14
Henryk Tur

Czy pamiętacie, kiedy tak właściwie zaczęło robić się głośno o Minecraft? Ja, powiem szczerze, nie mam pojęcia. Po prostu nagle na wszystkich portalach zaczęło się robić głośno o tym tytule i jego licznych modyfikacjach, możliwościach i przeróbkach. Czy mamy do czynienia z modą, która szybko przeminie, czy też jest to fenomen, który pokazuje, w co będą grać kolejne generacje maniaków wirtualnej rozrywki?

Czy pamiętacie, kiedy tak właściwie zaczęło robić się głośno o Minecraft? Ja, powiem szczerze, nie mam pojęcia. Po prostu nagle na wszystkich portalach zaczęło się robić głośno o tym tytule i jego licznych modyfikacjach, możliwościach i przeróbkach. Czy mamy do czynienia z modą, która szybko przeminie, czy też jest to fenomen, który pokazuje, w co będą grać kolejne generacje maniaków wirtualnej rozrywki?

Pierwsze przymiarki

Źródło zdjęć: © [źródło](http://s2.blomedia.pl/gadzetomania.pl/images/2011/02/MarkusNotchPersson.jpg)
Źródło zdjęć: © [źródło](http://s2.blomedia.pl/gadzetomania.pl/images/2011/02/MarkusNotchPersson.jpg)

Do tego samego wniosku doszedł Persson, więc rok później ukazało się Minecraft w wersji Alfa. Tu mieliśmy już do czynienia nie tylko z budowaniem świata, ale też trybem Survival, w którym należało przetrwać nadejście złych istot z mroków nocy. Był to początek trzęsienia ziemi i eksplozji kreatywności Szweda, który lubi zaznaczać w swoim CV, że należy do lokalnego oddziału MENSY. Zaraz potem pojawiły się poprawki, ulepszenia, łatki i modyfikacje. Zainteresowanie stało się tak wielkie, że "Notch" założył firmę - Mojang Specifications" - tylko po to, aby móc sprzedawać swój tytuł.

Beata i niespodziewane zainteresowanie

Aktualnie można bawić się Minecraft Beta. Została ona wypuszczona 20 XII zeszłego roku i od razu zgarnęła kilka nagród przyznawanych grom niezależnym, między innymi dla najbardziej innowacyjnej gry. W Becie zarejestrowało się ponad 3 miliony graczy, a ponad 1,5 miliona złożyło zamówienie na preorder. Niestety, Persson wyczuł dobry wiatr i postanowił rozwinąć żagle, usuwając z licencji użytkownika zapis o darmowych uaktualnieniach oraz podnosząc cenę finalnej wersji. Chociaż... Niech każdy z naszych czytelników zastanowi się, czy na jego miejscu nie zrobiłby tego samego.

This Is Minecraft

Co zadecydowało o sukcesie gry? Przede wszystkim naprawdę potężne narzędzia umożliwiające kreowanie światów i postaci. Oto dość świeży przykład - gra Amnesia: The Dark Descent w wersji Minercaft.

Co powiecie na wilkołaki wśród postaci?

W Minecraft da się odwzorować wszystko - dosłownie. Przykłady można by mnożyć, jednak ja wolę się zastanowić, czy taka właśnie będzie przyszłość hitów. Gry, w których nie chodzi nawet o sam gameplay, ale o kreowanie całych światów, które daje większą radochę niż setki godzin z wirtualnym karabinem w dłoni. Jak myślicie - to chwilowa moda czy początek nowej epoki w wirtualnej rozrywce?

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.