Nadchodzi nowy, wygodniejszy Facebook. Czy będzie pożerać jeszcze więcej czasu?

Nadchodzi nowy, wygodniejszy Facebook. Czy będzie pożerać jeszcze więcej czasu?11.03.2013 14:00
Nowy Facebook (Fot. http://www.facebook.com/about/newsfeed)
Marta Wawrzyn

Użytkowników Facebooka czekają kolejne zmiany – zmiany, na które chyba nikt nie będzie narzekać. Wprowadzony zostanie zupełnie nowy, piękniejszy, pełen zdjęć i bardziej przejrzysty News Feed z możliwością sortowania wiadomości. Czy sprawi, że będziemy na FB spędzać jeszcze więcej czasu?

Użytkowników Facebooka czekają kolejne zmiany – zmiany, na które chyba nikt nie będzie narzekać. Wprowadzony zostanie zupełnie nowy, piękniejszy, pełen zdjęć i bardziej przejrzysty News Feed z możliwością sortowania wiadomości. Czy sprawi, że będziemy na FB spędzać jeszcze więcej czasu?

W ramach wiosennych porządków Facebook posprzątał News Feed. I choć zmiany trudno nazwać radykalnymi (na pewno nie są one tak radykalne jak wprowadzenie Timeline'u), to różnicę widać już na pierwszy rzut oka.

Co zmieni się na Facebooku?

O nowym News Feedzie Facebook poinformował na konferencji pod koniec zeszłego tygodnia. Wola jego twórców jest taka, by FB zaczął przypominać spersonalizowaną gazetę, którą tworzą znajomi użytkownika zgodnie z jego upodobaniami.

Zajawki statusów, zdjęcia i wszelkie inne miniatury w News Feedzie będą większe, co nada Facebookowi przejrzystość. Użytkownik nie będzie już miał wrażenia, że brodzi w zalewie rzuconych bez ładu i składu postów, zdjęć i klipów wideo. Ale na tym nie koniec – jeśli zechce, będzie mógł odtwarzać wideo i przeglądać zdjęcia z poziomu samego strumienia.

Wszystko będzie uporządkowane, a porządkującym zostanie sam użytkownik. Każdy z nas będzie mógł sam wybrać, jakiego rodzaju treści interesują go najbardziej. Zyskamy dostęp do filtrów, dzięki którym będziemy mogli w bardzo łatwy sposób sortować wiadomości, wybierając na przykład tylko zdjęcia albo tylko to, co opublikowali nasi znajomi. Albo tylko wiadomości związane z ich aktywnością muzyczną czy grami. Albo tylko wiadomości od grup.

Jak widać na obrazku powyżej, jest kilka opcji i wielu użytkowników pewnie będzie sprawdzało wiadomości, używając codziennie nie jednego, ale kilku filtrów. Oczywiście, twórcom tej funkcji chodzi nie tylko o to, żeby nam było wygodniej, ale też o to, byśmy spędzali na Facebooku jeszcze więcej czasu.

Zmiany nie sprowadzają się oczywiście do tego, że Facebook będzie bardziej kolorowy, przejrzysty i pełen zdjęć. Jasne, nowy design też jest bardzo ważny, ale klucz do sukcesu to użyteczność. Jednym z najlepszych pomysłów jest przeniesienie do wersji desktopowej Facebooka menu dostępnego w wersjach mobilnych serwisu.

Prawie jak Google+?

Malkontenci zauważyli jeszcze jedną rzecz: że Facebook po zmianach będzie przypominał z wyglądu Google+. Pytanie tylko, jakie to ma znaczenie, skoro to FB, a nie G+ używa miliard ludzi na świecie.

Jak mieć nowy News Feed wcześniej niż inni?

Czytając przez weekend opinie na temat zmian w Facebooku, natrafiłam na wpis Grzegorza Marczaka, który nowy News Feed już ma i jest zadowolony. Twierdzi, że wygląda to nieźle, a i możliwość selekcjonowania informacji się przydaje. Ba, jego zdaniem to najlepsza ewolucja interfejsu FB w historii.

Ja nowego Facebooka niestety jeszcze nie mam, ale pozwoliłam sobie zapisać się w kolejce oczekujących na niego. Nie wiem niestety, ile takie oczekiwanie trwa. Ale jeśli chcecie wyprzedzić swoich znajomych i mieć odświeżony News Feed wcześniej, zajrzyjcie tutaj i kliknijcie duży zielony przycisk "Join Waiting List" na dole strony.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.