Najlepsze virale 2011 roku. Zobacz najchętniej udostępniane klipy

Najlepsze virale 2011 roku. Zobacz najchętniej udostępniane klipy12.12.2011 09:00
Chuck Testa wie, jak wypychać zwierzęta! (Fot. YouTube)

Virale to prawdziwe błogosławieństwo dla marketingowców. Zabawna reklama nie tylko jest mile widziana i wielokrotnie oglądana, ale jej odbiorcy polecają ją również znajomym. Zobacz virale, które w 2011 roku udostępniano najczęściej.

DC Shoes i Volkswagen2. Ken Block's Gymkhana Four; The Hollywood Megamercial (DC Shoes)

Reklama firmy odzieżowej pokazuje, że jazda samochodem może być czymś więcej niż tylko przemieszczaniem się z punktu A do punktu B. Mistrzowskie popisy Kena Blocka, uznanego w 2004 roku przez magazyn „Sports Business Journal” za jedną z najbardziej wpływowych osób w sporcie, nie po raz pierwszy cieszą się dużą popularnością.

DC SHOES: KEN BLOCK'S GYMKHANA FOUR; THE HOLLYWOOD MEGAMERCIAL

W 2009 roku inny film z tym samym kierowcą - Ken Block Gymkhana Two The Infomercial - zajął czwarte miejsce wśród najchętniej oglądanych virali. Do tej pory obejrzało go ponad 30 mln internautów.

  1. The Force: Volkswagen Commercial (Volkswagen)

Pamiętna reklama, pokazana podczas finału Super Bowl, inteligentnym humorem zjednała sobie sympatię milionów internautów. Choć do końca roku zostało jeszcze trochę czasu, jej przewaga nad drugim w rankingu filmem nie pozostawia wątpliwości – reklama Volkswagena Passata 2012 to najczęściej udostępniany viral na YouTube.

T-Mobile4. The T-Mobile Royal Wedding (T-Mobile)

Medialne wydarzenie, jakim był ślub brytyjskiego następcy tronu z Kate Middleton, zostało wykorzystane przez T-Mobile. Reklama operatora pokazuje alternatywną wersję uroczystości w katedrze Westminster.

  1. T-Mobile Angry Birds Live (T-Mobile)

Występujący w rankingu po raz drugi operator postanowił wykorzystać popularność znanej gry. Viral to rozgrywka w Angry Birds pokazana w skali makro.

20th Century Fox i Kia6. Ape With AK-47 (20th Century Fox)

Popularne powiedzenie o małpie z brzytwą i film „Geneza Planety Małp” to jedynie namiastki tego, co może zrobić jeden, nieznający strachu szympans. Dzielny kuzyn Tytusa de Zoo wykorzystał szansę, jaką dał mu los, i udowodnił, że broń konstrukcji Michaiła Kałasznikowa jest tak prosta w obsłudze, że poradzi sobie z nią nawet małpa.

Stylizowany na amatorskie nagranie viral to reklama amerykańskiej wytwórni filmowej.

Ape With AK-47

  1. Party Rock Anthem-Kia Soul Hamster Commercial (Kia)

Reklama koreańskich samochodów zaczyna się jak dobry film Alfreda Hitchcocka. Zamiast trzęsienia ziemi mamy jatkę na miarę dobrego shootera FPP, którą przerywają trzy mało typowe chomiki. A dalej jest jak w typowym, bolywoodzkim filmie.

Activision i David Cornfield Melanoma Fund8. Call of Duty: Modern Warfare 3 Reveal Trailer (Activision)

Potężna dawka skondensowanej akcji wyciąga z gry wszystko, co najlepsze. Trailer w ciągu kilkudziesięciu sekund przedstawia więcej imponujących i budujących napięcie ujęć niż wszystkie przygody agenta 007 razem wzięte. Jeśli ktoś przed obejrzeniem reklamy wahał się, czy warto kupić grę, po tym klipie nie miał już chyba żadnych wątpliwości.

  1. Dear 16-year-old Me (David Cornfield Melanoma Fund)

Viral udowadnia, że kampanie społeczne nie muszą uciekać w skrajności: albo śmiertelnie nudzić, albo uderzając w wysokie tony, grać na ekstremalnych emocjach. Film uświadamia widzom zagrożenie czerniakiem (rodzaj nowotworu), pokazując ludzi, którzy zmierzyli się z tą chorobą i opowiadają o niej.

Utrzymany w pogodnej konwencji film nie straszy. Informuje, robiąc to w przemawiający do wyobraźni sposób. W moim prywatnym rankingu to najlepszy z virali spośród prezentowanych w tym zestawieniu.

Nestlé i Nissan10. Contrexpérience 45" (Nestlé)

Pomysłowa reklama wody mineralnej usiłuje potwierdzić starą mantrę marketingowców – „seks sprzedaje”. Czy tak jest również w tym przypadku? Niezależnie od wyników sprzedaży wody, nietypowy viral cieszył się sporym uznaniem internautów.

  1. Nissan - Damned Ponies (Nissan)

Jakie zwierzęta hoduje pod maską Nissan Frontier? Jak pokazuje brazylijska reklama, mimo pewnych podobieństw z pewnością jest to inny gatunek niż te, które zamieszkują w pozostałych samochodach. Czym się różnią? Aby to sprawdzić, wystarczy wjechać w błoto.

Carlsberg i Activision 12. Carlsberg stunts with bikers in cinema (Carlsberg)

Sala kinowa opanowana przez 148 motocyklistów wyglądających, jakby na śniadanie pili stuprocentowy spirytus, zagryzając płytami chodnikowymi, to spore wyzwanie dla pary liczącej na spokojny seans filmowy. Co się stanie, jeśli uda się im przełamać stereotypowe obawy?

  1. Official Call of Duty: Modern Warfare 3 - The Vet & The n00b (Activision)

Call of Duty: Modern Warfare 3 ma szczęście do udanych reklam. Film pokazujący metamorfozę gracza od 4 listopada obejrzało ponad 17 mln internautów! Co ciekawe, mimo rozgrywającego się na ekranie Armagedonu i ton lejącego się z luf ołowiu nigdzie nie widać ani kropli krwi.

Red Bull i Ojai Valley Taxidermy14. The Art of FLIGHT - snowboarding film trailer w/Travis Rice (Red Bull)

Red Bull od lat pozycjonuje się jako marka związana ze sportami ekstremalnymi. Nie inaczej jest w przypadku sponsorowanego przez tę firmę filmu o snowboardzie. Pokazane w trailerze, fenomenalne ujęcia snowboardzistów i występujący Travis Rice, jedna z największych gwiazd tego sportu, urzekają, nawet jeśli nie przepadasz za słodzoną wodą z dodatkiem kofeiny.

The Art of FLIGHT | Official Trailer

  1. Official Ojai Valley Taxidermy TV Commercial (Ojai Valley Taxidermy)

Jak zareklamować taksydermię? Zachęcające dla klientów przedstawienie sztuki preparowania martwych zwierząt byłoby chyba wyzwaniem dla najlepszych agencji reklamowych na świecie. Commercial Kings to seria programów, w których dwóch prowadzących odwiedza amerykańską prowincję, aby przy pomocy okolicznych mieszkańców tworzyć zabawne reklamy lokalnych firm.

Występujący w klipie profesjonalista Chuck Testa nie ma jednak żadnych kompleksów i wie, co odpowiedzieć wszystkim, którym wydawało się, że wypchane przez niego zwierzaki nadal żyją. Uwaga! Chuck nie wypycha zwierząt domowych!

Official Ojai Valley Taxidermy TV Commercial

Channel 4 i Mc Donald’s16. Danny Macaskill - Industrial Revolutions (Channel 4)

Trailer jednego z serii filmów dokumentalnych przedstawia gwiazdę trialu rowerowego, Danny’ego MacAskilla podczas przejażdżki po opuszczonej fabryce. Viral dobrze pokazuje, że w przypadku niektórych ludzi grawitacja jest tyko dyskusyjną opcją, a nie prawem.

  1. McDonalds Philippines New Commercial 2011' BFGF" (Mc Donald’s)

Największy właściciel nieruchomości w Stanach Zjednoczonych, potocznie utożsamiany z jedzeniem, ma szczęście do udanych reklam. Ta, która znalazła się w rankingu, udowadnia, że skomplikowane relacje nie są domeną dorosłych i zrobiła zawrotną karierę na Filipinach.

Pepsi i Trace Urban18. Unbelievable David Beckham (Pepsi)

Zasilony kilkoma łykami aromatyzowanej wody z aspartamem David Beckham pokazuje, co dietetyczna Pepsi potrafi zrobić z człowiekiem. Chcesz być kapitanem Manchesteru United, a później w lidze amerykańskiej zarabiać milion dolarów tygodniowo? Wiesz, co masz pić.

  1. The most amazing beat box video ever!!!  4 minutes hip hop history by Eklips for Trace (Trace Urban)

Viral reklamuje francuski telewizyjny kanał muzyczny poświęcony szeroko rozumianej kulturze miejskiej. W klipie wystąpił Eklips, jeden z czołowych francuskich beatbokserów, przedstawiając w kilkuminutowym nagraniu własną interpretację historii hip-hopu.

Virale to prawdziwe błogosławieństwo dla marketingowców. Zabawna reklama nie tylko jest mile widziana i wielokrotnie oglądana, ale jej odbiorcy polecają ją również znajomym. Zobacz virale, które w 2011 roku udostępniano najczęściej.

20. 100 Years / Style / East London (Westfield Stratford City)

Udostępniono 529 tys. razy

Westfield Stratford City i Samsung

Reklama centrum handlowego nie musi być topornym namawianiem do kupowania. Znacznie ciekawszym sposobem okazało się przedstawienie stu lat historii mody przez pryzmat tańca i kojarzonych z różną muzyką strojów.

  1. Unleash Your Fingers (Samsung)

Niekończąca się wojna patentowa Samsunga z firmą z Cupertino rozgrywa się na coraz to nowych frontach. Na szczęście roszczenia nie dotyczą niebanalnych reklam. W viralu, poprzedzającym wprowadzenie na francuski rynek Samsunga Galaxy IIS, wystąpił Jay Funk – gwiazda z Los Angeles robiąca z palcami coś, z czego ucieszyliby się ortopedzi potencjalnych naśladowców.

Unleash Your Fingers

Źródło: Mashable

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.