Nastolatek poznał swoją 42-letnią miłość w grze

Nastolatek poznał swoją 42-letnią miłość w grze05.01.2010 13:00
Seks i gry
Szymon Adamus

Jeśli można wziąć ślub z postacią gry i zaręczyć się za pomocą Super Mario lub Fallouta, to na pewno można znaleźć też w sieci miłość. Tak jak 16-letni Andrew Kane, który w World Of Warcraft poznał swoją 42-letnią ukochaną.

Jeśli można wziąć ślub z postacią gry i zaręczyć się za pomocą Super Mario lub Fallouta, to na pewno można znaleźć też w sieci miłość. Tak jak 16-letni Andrew Kane, który w World Of Warcraft poznał swoją 42-letnią ukochaną.

Historia pochodząca ze Stanów Zjednoczonych i Kanady nabiera internetowego rozpędu, jak gigantyczna śnieżna kula ulepiona ze skandalu i negatywnych emocji. Wspomniany 16-latek poznał niejaką Lauri Price, 42-letnią "współgraczkę", w świecie World Of Warcraft. Pewnego dnia znajomość miała przejść ze świata wirtualnego do realnego. Andrew poprosił bowiem swoich rodziców, by podrzucili go z rodzinnego miasta Barrie w Kanadzie do motelu w mieście Midland, gdzie chciał spotkać ze swoją wybranką.

Rodzice odmówili, a chłopak (oczywiście) i tak zrobił swoje. Nietypowa para została odnaleziona dwa dni później na podstawie logów z ich rozmów internetowych oraz informacji przekazanych policji przez zatroskanych obywateli. Pani Price, matka czworga dzieci, na spotkanie ze swoją sieciową miłością przyleciała aż z Teksasu.

Po fakcie okazało się, że zakochany po uszy nastolatek powiedział jej, że ma 20 lat. W Kanadzie wystarczy mieć 16 lat, aby samodzielnie decydować o swoim życiu miłosnym. Lauri Price nie zostaną więc postawione żadne zarzuty.

O całej sprawie piszę dlatego, że w artykule na ten temat pojawiają się oczywiście głosy o innych wydarzeniach tego typu - znacznie bardziej dramatycznych. Na przykład o 16-letniej, autystycznej dziewczynce z Kalifornii, którą porwał mężczyzna poznany w World Of Warcraft. Albo o 15-letnim Brandonie Crispie, który po stracie Xboxa uciekł z domu i zginął spadając z drzewa. Rodzice winili Call Of Duty 4: Modern Warfare. Grę, od której podobno Brandon był uzależniony.

Wszystko to brzmi strasznie, ale nasuwa się podstawowe pytanie: gdzie są rodzice? Rozumiem, że nastolatki potrafią robić głupie rzeczy, a gry wideo oraz internet są znakomitym miejscem, by wpaść na kolejne, coraz bardziej idiotyczne pomysły. Ale 50 lat temu zapewne to samo mówiono o kinie, a 150 o frywolnej literaturze.

W informacjach tego typu zawsze brakuje mi spojrzenia na drugą stronę medalu. Tą, na której widać, że gry to nie tylko porwania, śmierć i brutalność, ale także poznawanie nowych ludzi, forma wyrażania się i edukacja. Bądź co bądź gry mogą zbliżać ludzi i być zdrowym hobby, a nie uzależnieniem. Trzeba tylko samemu o to zadbać.

Jakie jest Wasze zdanie?

Źródło: theglobeandmail

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.