Nawigacja w lusterku?

Nawigacja w lusterku?08.09.2010 13:00
Lusterko
Krzysztof Cyło

Ford postanowił wcielić w życie koncepcję lusterka wstecznego, które oprócz oczywistej funkcji pełni też rolę nawigacji. Efektem tego jest MirrorNavi. Jak sami się za chwilę przekonacie - idea została wzorowo zrealizowana.

Ford postanowił wcielić w życie koncepcję lusterka wstecznego, które oprócz oczywistej funkcji pełni też rolę nawigacji. Efektem tego jest MirrorNavi. Jak sami się za chwilę przekonacie - idea została wzorowo zrealizowana.

Rok temu pisaliśmy o podobnym gadżecie. Jednak w przypadku GPS Rear View Mirror cały panel lusterka został zastąpiony ekranem LCD, co niekoniecznie mogłoby sprawdzać się w praktyce. Ford przedstawia znacznie bardziej przyziemne rozwiązanie, które zostało zaakceptowane przez firmy ubezpieczeniowe.

MirrorNavi powstał we współpracy z Garminem oraz Wollnikom. Jest to dodatkowe akcesorium, które może być zamontowane w już sprzedanych egzemplarzach samochodów. W odróżnieniu od wcześniej wspomnianego gadżetu tutaj mamy do czynienia z wyświetlaczem, który stanowi jedynie część panelu. Jest to dotykowy ekran o przekątnej 3,5 cala (rozdzielczość 320 x 240). Samo lusterko jest zwyczajne, ma jedynie powłokę redukującą odbicia świateł.

Po tak niewielkim gadżecie moglibyśmy oczekiwać ograniczonej funkcjonalności. Użytkownikowi oddano jednak do dyspozycji wszystkie opcje, których mógłby spodziewać się po większych urządzeniach. Wyposażono je w pamięć wewnętrzną oraz slot na karty pamięci microSD. Zainstalowano mapy 70 krajów. Na ekranie mogą być one wyświetlane w 2D lub 3D. Nie zabraknie komend głosowych i funkcji rozpoznawania mowy. Ponadto trasa wyznaczana jest z uwzględnieniem natężenia ruchu oraz ewentualnych wypadków lub utrudnień na drogach.

Ciekawostkę stanowi Bluetooth, który umożliwi połączenie MirrorNavi z telefonem komórkowym. Wówczas lusterko pełnić będzie funkcję zestawu głośnomówiącego.

Urządzenie jest już sprzedawane w autoryzowanych salonach Forda na terenie Wielkiej Brytanii. Nie wiadomo, czy trafi do innych państw europejskich. Wydaje mi się, że jest to raczej kwestia czasu. Cena jest dość wysoka. 299 funtów plus opłata za robociznę to naprawdę sporo.

Możliwa jest instalacja w niemal wszystkich modelach. Wyłączono jedynie Forda Ka 2009 i Rangera ze względu na niewielką odległość między osłonami przeciwsłonecznymi. Choć powyższe zdjęcie to jedynie wizualizacja, to producent zapewnia, że w rzeczywistości panel prezentuje się równie estetycznie. Nie ma żadnych zwisających kabli ani śladów po montażu. Całość ma być na tyle niepozorna, by nie przykuwać uwagi potencjalnych złodziei.

Niezależnie od tego wszystkiego, według mnie, 1500 zł to dużo za dużo jak na taki gadżet.

Źródło: CNET

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.