Neon ze słoikami symbolem Warszawy? Tak wybrali internauci na Facebooku

Neon ze słoikami symbolem Warszawy? Tak wybrali internauci na Facebooku16.05.2013 17:35
Słoiki symbolem Warszawy?
Marta Wawrzyn

Internauci wybrali na fanpage'u Muzeum Neonu projekt neonu, który będzie symbolem Warszawy: trzy piękne słoiki (bez buraków w środku) z Pałacem Kultury i Nauki w tle. To nie żart. Ten właśnie projekt ma reprezentować naszą stolicę.

Internauci wybrali na fanpage'u Muzeum Neonu projekt neonu, który będzie symbolem Warszawy: trzy piękne słoiki (bez buraków w środku) z Pałacem Kultury i Nauki w tle. To nie żart. Ten właśnie projekt ma reprezentować naszą stolicę.

W Warszawie nie mieszkam, dyskusja o słoikach ani mnie ziębi, ani grzeje, ale przyznaję, że odkąd zobaczyłam na Facebooku prace finałowe w konkursie Muzeum Neonu, to zwyczajnie, po ludzku zaczęłam być ciekawa, jak sobie poradzą słoiki.

Cóż to są te słoiki? Jeśli jakimś cudem ominęła Was dyskusja o owym niedawno nazwanym gatunku warszawiaka, to przeczytajcie ten tekst w "Metrze". Jest w nim dobrze wyjaśnione, kto to słoik – mieszkaniec Warszawy, który pochodzi z małej miejscowości i na weekendy wraca do domu, skąd przywozi obowiązkowo jedzenie w słoikach. Mówiąc najogólniej.

Interpretacje pojęcia "słoik" są bardzo różne, niektórzy mówią, że to nic obraźliwego. Gadżetomania nie jest miejscem, w którym zajmujemy się słoikami (chyba że to jakieś wyjątkowe słoiki - wiecie, gadżety, które chcielibyśmy mieć), więc nie będę tutaj rozwodzić się na ten temat, napiszę tylko, że uważam nazywanie człowieka słoikiem za co najmniej nietaktowne.

"Miło cię widzieć, słoiku"

Dlatego trochę się zdziwiłam, kiedy przeczytałam rano w Gazecie, że to właśnie te trzy piękne słoiki, które widzicie na górze, zostały nowym symbolem Warszawy. W konkursie na neon, który ma reprezentować stolicę, oddano 14 tys. głosów. Słoiki dostały 5462 głosów, a zdobywca drugiego miejsca, neon "Miło cię widzieć", który miał znaleźć się na moście Poniatowskiego, tylko 4790 głosów.

Pod wynikami konkursu na Facebooku trwa wielka wojna warszawsko-warszawska. Jedni uważają, że słoiki nie zasłużyły sobie na prawo do reprezentowania Warszawy, w końcu nie płacą nawet w niej podatków. Inni filozoficznie zauważają, że z połączenia kretyna z demokracją nic dobrego wyjść nie może. Inni, a to złośliwcy!, sugerują, by Dworzec Centralny przebudować na kształt słoika. Jeszcze inni wieszczą, że neon długo nie powisi.

Najpiękniejszy komentarz znalazłam jednak na forum Gazety: "Mam hasło, które pogodzi wszystkich: »Miło Cię widzieć, słoiku«".

A skąd te słoiki pochodzą?

Myślę, że nie będzie przesadą konkluzja, że to, co się stało, to piękny przykład trollingu. Wiele osób musiało uznać, że zagłosowanie w poważnym konkursie na trzy słoiki, które wyglądają jak całkiem zgrabna reklama sklepu spożywczego, to zabawny pomysł. Ale skoro dano im taką możliwość, to czemu mieliby nie głosować? Organizatorzy sami chcieli.

W najnowszych komentarzach na fanpage'u Neonu Muzeów użytkownicy zaczęli roztrząsać kwestię pochodzenia twórców słoikowego neonu. Są prawdziwymi warszawiakami czy nie? Dlaczego nie piszą w swoich profilach, skąd pochodzą? Czyżby się wstydzili? Czy ten projekt to zemsta słoików?

Dyskusja trwa, ale organizatorzy raczej już zdania nie zmienią. Głosowanie zostało zakończone, podane wyniki są oficjalne i czy komuś się to podoba czy nie, neon symbolizujący Warszawę już jest wybrany. Demokratycznie, na Facebooku, gdzie każdy mógł zagłosować i zmienić losy konkursu.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.