Nie, Rossmann nie rozdaje kuponów na Facebooku. To kolejny przekręt

Nie, Rossmann nie rozdaje kuponów na Facebooku. To kolejny przekręt30.01.2015 12:05
Zdjęcie sklepu Rossmanna pochodzi z serwisu Shutterstock, autor: Tupungato
Marta Wawrzyn

Polski Rossmann w ogóle nie ma fanpage'a na Facebooku, co postanowili wykorzystać oszuści. Mnóstwo internautów dało się nabrać na fałszywe karty podarunkowe o wartości 500 zł.

Facebook niby ma zamiar walczyć z takimi przekrętami, ale na razie internauci muszą radzić sobie sami. Na Facebooku, pod adresem Facebok.com/Rossmann.Poland pojawił się fałszywy fanpage popularnej w Polsce sieci drogerii Rossmann. Oszuści zebrali 25 tys. lajków i próbują naciągać użytkowników Facebooka na usługę SMS premium.

Rossmann nie rozdaje kart podarunkowych na Facebooku

Dziennik Internautów pisze, że na tym fanpage'u kilka dni temu pojawił się konkurs, w którym można było wygrać – fałszywe oczywiście – kupony podarunkowe o wartości 500 zł. Warunkiem było polubienie, udostępnienie i skomentowanie wpisu, a także zapisanie się do newslettera na podanej przez oszustów stronie.

Konkurs na razie znikł z fanpage'a, ale wcześniej Monika Czaplicka zrobiła screenshot, który krąży teraz po Internecie jako ostrzeżenie. Bo nawet jeśli konkursu teoretycznie już nie ma, nie wiadomo, czy za kilka dni, kiedy wszyscy już zajmą się innymi tematami, przekręt nie powróci w nowej formie. "Nagrody" były na tyle atrakcyjne, że Polacy chętnie lajkowali i udostępniali fałszywy konkurs. Oszuści mogą chcieć to wykorzystać ponownie.

Wciąż nabieramy się na ten sam przekręt

Sam przekręt wygląda identycznie jak dziesiątki poprzednich. Po kliknięciu linku użytkownik lądował na stronie kupony-rossmann.eu, gdzie był zachęcany do podania adresu e-mail i numeru telefonu. A kiedy już je podał, zostawał "szczęśliwym" subskrybentem usługi SMS premium i dodatkowo jeszcze mógł liczyć na spamerskie maile. Ten sam schemat powtarzał się wielokrotnie, przy różnego rodzaju przekrętach na Facebooku.

I choć w zasadzie już powinniśmy się przyzwyczaić, łatwo zrozumieć, czemu wiele osób dało się nabrać na kupony od Rossmanna. Fałszywy fanpage – który wciąż istnieje – ma mnóstwo lajków i na pierwszy rzut oka nie wygląda podejrzanie. Nagroda wydaje się atrakcyjna, ale nie "zbyt atrakcyjna". Łatwo sobie wyobrazić, że jakaś firma rzeczywiście mogłaby rozdawać takie kupony w konkursie.

Rossmann w rozmowie z Dziennikiem Internautów wyjaśnił, że nie prowadzi tego typu akcji promocyjnej na Facebooku, ba, nie ma nawet w tym serwisie oficjalnego fanpage'a. Ale to jeszcze nie oznacza końca kłopotów. Dopóki strona oszustów działa, mogą się pojawić kolejne próby wyciągnięcia od nas pieniędzy.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.