Niewielkie zainteresowanie premierą iPhone w Polsce

Niewielkie zainteresowanie premierą iPhone w Polsce22.08.2008 02:00
Blomedia poleca

Wnioski z obserwacji obu imprez, na które zapraszali zainteresowanych iPhonem obaj wprowadzający go do oferty operatorzy, są jak na razie niekoniecznie po myśli ich działów marketingu. W USA w dniu premiery iPhone 3G zainteresowanie było ogromne, kolejki ustawiały się już dużo wcześniej, a ludzie kupowali czasami więcej niż jeden aparat. Dlaczego u nas najwyraźniej jest inaczej?

Wnioski z obserwacji obu imprez, na które zapraszali zainteresowanych iPhonem obaj wprowadzający go do oferty operatorzy, są jak na razie niekoniecznie po myśli ich działów marketingu. W USA w dniu premiery iPhone 3G zainteresowanie było ogromne, kolejki ustawiały się już dużo wcześniej, a ludzie kupowali czasami więcej niż jeden aparat. Dlaczego u nas najwyraźniej jest inaczej?

iPhone stał się szybko telefonem niemal kultowym. Kolejki po niego ustawiały się nawet kilka dni przed rozpoczęciem sprzedaży - w ciągu pierwszego miesiąca po premierze sprzedaż przekroczyła barierę 3 mln sztuk. Same aplikacje na iPhone 3G pozwoliły w tym samym czasie zarobić firmie Apple i autorom oprogramowania 30 milionów dolarów. I szał wcale nie mija.

Jednak nawet w Stanach analitycy rynku wcale tak mocno entuzjastyczni nie są. W magazynie Fortune można było przeczytać niedawno, że powodem dobrych wyników sprzedaży była marketingowa aura wokół “nowego starego produktu” oraz moda na designerskie telefony z ekranem dotykowym. Z kolei Pinch Media informuje, że tylko 20% użytkowników regularnie używa aplikacji, które zakupili dzięki App Store - po zakupie telefonu ściągnęli mnóstwo oprogramowania, większość jednak używana jest przeciętnie raz dziennie przez ok. 5 minut.

U nas już jakiś czas przed premierą w Internecie można było znaleźć sporo głosów przeciwników tego nowego gadżetu. Wymieniano sporo wad: brak możliwości nagrywania filmów wideo, wymienialnych baterii, obsługi Flash, brak możliwości wysyłania MMSów i obsługi głosowej - te pojawiały się najczęściej. Najbardziej krytykowano jednak rzecz jasna przewidywane, a potem ujawnione przez operatorów ceny aparatu - i “ukryte” koszty związane z jego zakupem, takie jak konieczność wpłacenia kaucji czy wysokie abonamenty.

Możliwe jednak, że rzeczywiste zainteresowanie zakupem będzie znacznie większe, niż można sądzić po przebiegu dzisiejszych imprez związanych z promocją telefonu. Pamiętać trzeba w końcu, że przedsprzedaż prowadzona też była w Internecie i tutaj być może zamówień będzie sporo. Część chcących dokonać zakupu prawdopodobnie uznała też, że nie ma sensu robić tego w środku nocy przepychając się przez zapowiadane tłumy innych fanów iPhone i pójdzie do salonów na spokojnie jutro czy pojutrze. A niektórzy zapewne czekali do północy spokojnie w swoich domach i udali się do salonów dopiero w momencie, kiedy można już było odebrać telefon zaraz po podpisaniu umowy.

Źródło: Komórkomania

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.