Nokia promuje technologię NFC w krakowskim muzeum

Nokia promuje technologię NFC w krakowskim muzeum23.02.2012 12:21
Fot. Nokia.com
Grzegorz Nowak

Od jakiegoś czasu wszędzie pełno reklam debiutujących na polskim rynku telefonów z Windows Phone. Najwidoczniej Nokia idzie za ciosem, tym razem promując technologię Near Field Communication i zachęcając do multimedialnego obcowania ze sztuką. Krakowskie Muzeum Narodowe staje się godne XXI wieku?

Od jakiegoś czasu wszędzie pełno reklam debiutujących na polskim rynku telefonów z Windows Phone. Najwidoczniej Nokia idzie za ciosem, tym razem promując technologię Near Field Communication i zachęcając do multimedialnego obcowania ze sztuką. Krakowskie Muzeum Narodowe staje się godne XXI wieku?

Dla mnie, rodzonego krakusa, wiadomość o nawiązaniu współpracy z firmą Nokia jest szczególnie interesująca. Na swojej [=4572&tx_ttnews[backPid]=147&cHash=fb5290bf945deaa99795bf3e9fd1b66d]stronie internetowej](http://www.muzeum.krakow.pl/NewsItem.107.0.html?&no_cache=1&tx_ttnews[tt_news) muzeum chwali się wykorzystaniem nowych technologii, które mają uatrakcyjnić wycieczkę po Galerii Sztuki Polskiej XX wieku. Sprawa już odbiła się echem - informują o niej zarówno polskie serwisy, jak i zagraniczne (np. Ubergizmo). Czy teraz muzeum powinno spodziewać się tłumów przy kasach?

Fot. Nokia.com
Fot. Nokia.com

W ramach projektu "Nokia zbliża do sztuki" każdy, kto będzie odwiedzał wystawę w Muzeum Narodowym, będzie mógł bezpłatnie wypożyczyć smartfon Nokia C7 z obsługą technologii NFC. Na urządzeniu jest zainstalowany specjalny, multimedialny przewodnik, dzięki któremu można zyskać znacznie więcej informacji o wybranych działach znajdujących się w muzeum.

Wystarczy zbliżyć telefon do znacznika NFC umieszczonego w pobliżu eksponatu i na ekranie wyświetlą się dodatkowe wiadomości na jego temat - także zdjęcia i filmy - a ze słuchawek popłynie głos lektorów. Tagi NFC znalazły się obok 20 wybranych dzieł, wśród nich są m.in. "Dziewczynka z chryzantemami” Olgi Boznańskiej czy „Autoportret w białym stroju” Jacka Malczewskiego.

Fot. Nokia.com
Fot. Nokia.com

Dzisiejsze muzea poszukują nowych form prezentacji swoich eksponatów, więc na porządku dziennym jest możliwość wypożyczenia audioprzewodnika czy tworzenie interaktywnych i multimedialnych ekspozycji. Niewykluczone jednak, że będą musiały nadal podążać za rozwojem technologii i w przyszłości nie będzie można wejść do gmachu muzeum bez tabletu. Na razie połączenie sztuki i nowej technologii uważam za udane.

Źródło: [=4572&tx_ttnews[backPid]=147&cHash=fb5290bf945deaa99795bf3e9fd1b66d]muzeum.krakow.pl](http://www.muzeum.krakow.pl/NewsItem.107.0.html?&no_cache=1&tx_ttnews[tt_news)

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.