Nowa funkcja na Facebooku, którą naprawdę warto włączyć

Nowa funkcja na Facebooku, którą naprawdę warto włączyć08.09.2011 12:03
Wielki Brat wciąż patrzy, ale jego wzrok powoli słabnie (Fot. Flickr/85mm.ch/Lic. CC by)
Michał Michał Wilmowski

Twoi znajomi odrobinę przesadzają z wrzucaniem wszystkiego na Facebooka i tagowaniem każdego, kogo tylko mogą, a Ty nie możesz im przemówić do rozsądku? Facebook ma na to radę.

Twoi znajomi odrobinę przesadzają z wrzucaniem wszystkiego na Facebooka i tagowaniem każdego, kogo tylko mogą, a Ty nie możesz im przemówić do rozsądku? Facebook ma na to radę.

Jeszcze rok temu Mark Zuckerberg i spółka prywatnością specjalnie się nie przejmowali. W końcu jednak zaczęli, dzięki czemu z serwisu mogą zacząć korzystać też ci, którzy obawiali się, że może im się tak przytrafić coś naprawdę koszmarnego.

Kilkanaście dni temu zmieniono ustawienia prywatności, tak że faktycznie widać różnicę. Dziś All Facebook pisze o kolejnej przydatnej funkcji, którą warto włączyć.

Ta funkcja to Zatwierdzanie informacji do profilu (w oryginale Profile review). Jej włączenie zajmuje jakieś pół minuty. Należy kliknąć Konto → Ustawienia prywatności → Jak działają znaczniki (Edytuj ustawienia).

Fot. Facebook
Fot. Facebook

Wtedy wyskoczy okno, w którym trzeba kliknąć – co nie do końca logiczne - Wyłącz (domyślnie funkcja jest wyłączona) obok Zatwierdzania informacji do profilu. W następnym oknie klikamy Włącz zatwierdzanie informacji do profilu – i gotowe. Możemy się cieszyć nową funkcją.

Fot. Facebook
Fot. Facebook

Teraz za każdym razem, kiedy ktoś Cię otaguje w statusie na Tablicy, będziesz mógł kontrolować, czy ten tag może w ogóle ukazać się na Twojej tablicy. Wszystkie statusy z tagami dotyczącymi Ciebie będą pojawiały się w nowej sekcji Oczekujące posty.

Dobra wiadomość jest taka, że Twoi znajomi nie będą dzięki temu zaśmiecać Twojej tablicy postami, w których zostałeś otagowany. Niestety posty z tagami wciąż będą mogły ukazywać się na Tablicach osób, które Cię otagują. Jest to więc tylko półśrodek, nie rozwiązujący wszystkich problemów.

Na szczęście Facebook już wcześniej ucywilizował oznaczanie znajomych na zdjęciach. Teraz jeśli znajomy Cię otaguje na swoim zdjęciu, musisz tag zaakceptować, żeby zobaczyli go inni.

Facebook się zmienia i dobrze. Czas najwyższy. Etap zachłyśnięcia się serwisami społecznościowymi i chwalenia się wszystkim przed wszystkimi internauci mają już bowiem za sobą. Teraz ludzie wciąż chcą ze społecznościówek korzystać, ale bez tracenia pełnej kontroli nad swoją prywatnością.

Nowe ustawienia prywatności i takie funkcje jak wyżej opisana zapewne pomogą też samemu Facebookowi w walce z Google+. Gigant z Mountain View zdążył już bowiem nauczyć użytkowników, że nie warto dzielić się wszystkim ze wszystkimi.

Dziś wydaje się to tak oczywistą lekcją, że Facebook nie ma innego wyjścia niż się dostosować.

Źródło: All Facebook

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.