Oculus Quest 2 nadchodzi. Facebook nie powiedział ostatniego słowa w temacie VR

Oculus Quest 2 nadchodzi. Facebook nie powiedział ostatniego słowa w temacie VR15.09.2020 11:11
Adam Bednarek

Wręcz przeciwnie, gigant dopiero się rozkręca. Facebook od lat pokazuje, że wirtualna rzeczywistość jest dla niego przyszłością, a nowa wersji gogli VR - Oculus Quest 2 - może być tego dowodem.

Gogle Oculus Quest 2 nie zostały jeszcze oficjalnie zapowiedziane, ale to kwestia czasu. Do sieci już wyciekły materiały promocyjne. Oto co dowiadujemy się o urządzeniu do wirtualnej rzeczywistości.

W środku znajdziemy układ Qualcomm Snapdragon XR2, zaprojektowany specjalnie z myślą o wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości. Do tego dochodzi 6 GB RAM (poprzednia wersja miała 4) oraz 256 GB miejsca na dane - gry czy filmy.

Meet Oculus Quest 2 [Accidentally Published / Leaked]

Tajemnicą wciąż pozostaje rozmiar, wymiary oraz przede wszystkim cena urządzenia. Szczegóły na temat następcy Oculus Quest z 2019 roku powinny zostać ujawnione 16 września, na imprezie Facebooka.

Facebook dalej wierzy w VR. Jako jeden z nielicznych

Ruch giganta nie dziwi, bo od dawna wirtualna rzeczywistość jest oczkiem w głowie Marka Zuckerberga.

Gdzie ta rewolucja - moglibyśmy zapytać. O ile nadal nie zakładamy gogli, by porozmawiać ze znajomymi na szczycie Mount Everestu, tak to wcale nie oznacza, że w temacie nic się nie dzieje.

Rok temu Facebook pokazał Facebook Horizon. Gra będąca czymś w rodzaju Second Life w wirtualnej rzeczywistości jednych rozczarowała, ale przekonywałem, że nie warto lekceważyć tego projektu. Pokazuje on niebywałą wręcz konsekwencję Facebooka.

Konsekwencja Facebooka zadziwia. Realizują wizję sprzed lat i są coraz bliżej celu

Facebook Horizon może wyglądać dziwnie i nieprzekonująco, ale jak całość zmieniła się na przykład od czasów, gdy awatary rozmawiały ze sobą. Był 2016 i Facebook tak wyobrażał sobie wykorzystanie gogli VR.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=YuIgyKLPt3s&feature=emb_title[/youtube]

Dziś [czyli w 2019 - dop. red.] ta wizja, mimo swoich wad i naszych wątpliwości, jest jednak i tak ciekawsza od tamtej prezentacji. Dużo bardziej rozwinięta.

Facebook jest cierpliwy, wyrachowany, czeka na właściwy moment. Odważnie patrzy w przyszłość, mimo że Horizon pozornie nie wydaje się być super ambitnym i przełomowym pomysłem, Ale Facebook widzi w nim społecznościowy potencjał. Musi, skoro rozwija od lat tę idę. I ta ich wiara zaczyna do mnie przemawiać.

Nowa wersja gogli będzie więc kolejnym krokiem w drodze ku rewolucji. Mark Zuckerberg nie ma wątpliwości: najbliższe lata będą należeć do wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości. Ogłosił to na początku 2020 roku. Patrzcie uważnie na to, co robi społecznościowy gigant. Wielkie zmiany będą działy się na waszych oczach.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.