Oferta Samsunga na rok 2010 - 3D, nowe mniejsze LEDy i jeszcze więcej widgetów

Oferta Samsunga na rok 2010 - 3D, nowe mniejsze LEDy i jeszcze więcej widgetów12.03.2010 13:34
Blomedia poleca

Wpis gościnny z JakiTelewizor.pl.

Jakiś czas temu internet obiegły zdjęcia telewizorów Samsung oznaczonych literką C. Wiadomo było, że zbliża się nowy line-up, nie znaliśmy natomiast zbyt wielu szczegółów. Plotki, a także kroki jakie podejmowała konkurencja nasuwały nam na myśl następujące rzeczy: telewizje trójwymiarową, nowy design i więcej internetowych dodatków. Wszystkie niejasności rozwiały się wczoraj, gdyż Samsung Polska zorganizował oficjalną prezentację, na której na własne oczy mogliśmy zobaczyć czym koreański gigant ma zamiar szturmować nasz rynek w tym roku.

Wpis gościnny z JakiTelewizor.pl.

Jakiś czas temu internet obiegły zdjęcia telewizorów Samsung oznaczonych literką C. Wiadomo było, że zbliża się nowy line-up, nie znaliśmy natomiast zbyt wielu szczegółów. Plotki, a także kroki jakie podejmowała konkurencja nasuwały nam na myśl następujące rzeczy: telewizje trójwymiarową, nowy design i więcej internetowych dodatków. Wszystkie niejasności rozwiały się wczoraj, gdyż Samsung Polska zorganizował oficjalną prezentację, na której na własne oczy mogliśmy zobaczyć czym koreański gigant ma zamiar szturmować nasz rynek w tym roku.

Łączność i aplikacje

Rozwiązania, które ujęto pod jedną marketingową nazwą AllShare wzbudziły wśród gości pewne niedowierzanie i wywołały falę pytań. Mimo, że wizja domu ze zintegrowanymi ze sobą urządzeniami, których szerokie spektrum możliwości jest dla nas dostępne w szybki i intuicyjny sposób brzmi nieco utopijnie, ale nie sposób nie powiedzieć o takich rozwiązaniach "coś w tym jest!"

W ramach rozwijania rozwiązań związanych z wgrywaniem dodatkowych programów (widgetów) do telewizorów pokazano także nową platformę Samsung Apps, z której będzie można pobierać aplikacje na niemal każde urządzenie. Oprócz zaimplementowanych już do wcześniejszych modeli Blu-ray i telewizorów programów do obsługi YouTube, Gazeta.pl i Accuweather pojawiły się także nowe pozycje takie jak Skype, Picassa, Facebook czy Tuba.fm. Lista usług, która ma się ciągle rozszerzać dzięki nowemu sklepikowi Samsung Apps robi wrażenie.

Pytani o to dlaczego firma nie chce zamienić widgetów na zwykła przeglądarkę WWW przedstawiciele Samsunga opowiadali, że dedykowane aplikacje upraszczają obsługę serwisów i zwiększają prędkość działania poprzez optymalizowanie się do parametrów urządzenia, na którym działają. Skype i Facebook czyli aplikacje, które nas najbardziej zainteresowały nie były jeszcze w pełni dostępne. Zespół programistów podobno cały czas nad nimi pracuje, ale o możliwości rozmów wideo przy użyciu wielkiego ekranu wiadomo, że wymagać będzie opcjonalnej kamerki ze sklepu internetowego Skype.

3D Full HD

No i stało się, teraz już wiadomo na pewno, że obraz trójwymiarowy zawita w seryjnie produkowanych telewizorach i odtwarzaczach Blu-ray. To co wydawało się być fantazją blogerów i wszelkiej maści technologicznych zapaleńców stało się faktem. Firma Samsung zaprezentowała kilka telewizorów obsługujących obraz trójwymiarowy ze źródeł zgodnych ze specyfikacją Blu-ray 3D, a także wyposażonych w specjalny procesor konwertujący sygnał 2D do 3D. Efekty szczególnie w przypadku tego pierwszego wariantu są oszałamiające. Dysponując filmem nagranym w trójwymiarze (np. Potwory kontra Obcy 3D) i specjalnymi, aktywnymi okularami możemy cieszyć się wrażeniami jakie dostępne były do niedawna tylko w kinach IMAX sygnowanych marką, której nazwy lepiej było na wczorajszym spotkaniu nie powtarzać.

Działa to mniej więcej tak:  użytkownik włącza film, po czym aktywuje tryb 3D w odtwarzaczu (bez tego będzie to po prostu dwuwymiarowe Full HD). Obraz staje się wówczas rozwarstwiony i lekko nieostry. Zakładamy na nos okulary, które występować będą w kilku wariantach (dla dzieci, dorosłych, klubowiczów i noszących okulary korekcyjne) i uruchamiamy je spoglądając w stronę telewizora. Wbudowane w obydwa urządzenia porty podczerwieni nawiązują połączenie dzięki, któremu okulary wiedzą o tym dla którego oka wyświetlana jest aktualnie klatka. Telewizor wyświetla na zmianę klatkę Full HD 100hz dla lewego i klatkę Full HD 100hz dla drugiego oka. Efekt migotania nie jest dla nas widoczny, zobaczyć go można jedynie poprzez kamerę albo aparat - pokażemy Wam to w naszej wideo relacji już za parę dni.

Już w trakcie spotkania pojawiła się wątpliwość czy możliwości 3D powszechnie dostępne w telewizorach będą wykorzystywane przy niedostatku filmów nagranych w tym systemie. Rozwiązaniem ma się okazać procesor konwertujący obraz 2D do 3D dzięki, któremu nawet zwykłe audycje telewizyjne mogą zachwycić nas głębią trzeciego wymiaru. Układ będący autorską technologią Samsunga działa jednak taki sposób, że zakłada pewne typowe zachowania dla obiektów na ekranie i na tej podstawie generuje wrażenie trzeciego wymiaru. Efekt jest oczywiście słabszy niż 3D, ze źródła Blu-ray 3D ale i tak potrafi przykuć do fotela.

Co istotne 3D będzie dostępne wszystkich telewizorach Samsung od serii z cyferką 7 wzwyż, niezależnie od platformy technologicznej. Oznacza to, że możemy liczyć na te same wyjątkowe doznania wybierając plazmę, LCD lub LEDa.

Design

Plazma z trzema tunerami

Wśród wielu ciekawostek zaprezentowanych przez Samsunga znalazła się także 63 calowa plazma C7700. Telewizor wzbudzający zainteresowanie samym rozmiarem prezentowany był w wersji przed produkcyjnej wyposażonej w trzy tunery telewizyjne (DVB-T, DVB-C, DVB-S). Taka funkcjonalność umożliwia użytkownikowi wsadzenie karty operatora poprzez dedykowany moduł CAM do portu z tyłu obudowy i cieszenie się płatną telewizją bez dodatkowego dekodera. Trzeba przyznać, że rozwiązanie to ma szanse na sukces i szkoda by było gdyby nie pojawiło się w sklepach.

Blu-ray z nagrywarką i tunerem telewizyjnym

Pokazane wczoraj odtwarzacze Blu-ray to temat na niejeden artykuł. Nowe możliwości, a także funkcje typu WiFi czy USB dostępne już w najtańszych modelach to powód do zmartwienia dla konkurentów. Nam spodobał się akurat model z najwyższej półki sygnowany BD-C8500. Jak można zauważyć Samsung postanowił ujednolicić nazewnictwo swoich produktów i tak model telewizora LED C7000 ma swój odpowiednik w Blu-rayu C7000 itd. Wybrany odtwarzacz mimo, że nie koniecznie najodważniejszy stylistycznie skupił przy sobie największą grupę zaintrygowanych jego możliwościami gości. Mówiąc w skrócie jest to urządzenie wyposażone w dysk twardy, tuner telewizji DVB-T2 oraz zbudowaną kartę WiFi. W związku z tym może pracować jako zwykły Blu-ray, nagrywarka audycji telewizyjnych programowana za pomocą cyfrowego przewodnika po programach, a także klient wszystkich opisywanych na początku usług internetowych oferowanych na ekranach nowych telewizorów.

Obficie napakowany funkcjonalnościami odtwarzacz został na czas prezentacji podłączony do telewizora innej marki, aby uświadomić oglądającym, że wszystkie prezentowane możliwości oferowane są zaledwie przez jedno urządzenie.

Mały telewizor do kuchni, który ginie między talerzami

Na koniec warto opisać strategię koreańskiej firmy dotyczącą segmentu telewizorów LED. Po ogromnym zainteresowaniu z jakim spotkały się zaprezentowane w zeszłym roku modele UE B6000, B7000 i B8000 Samsung postanowił dodać do oferty dwie nowe serie telewizorów z krawędziowym podświetlaniem diodowym. Aby uczynić je bardziej dostępnymi utworzono dwie nowe serie 4 i 5, oraz zastosowano nowe podświetlanie w ekranach o dużo mniejszych niż zwykle przekątnych. Na zdjęciach poniżej prezentujemy telewizorek UE22B4500 czyli 22 calowy ekran doskonale komponujący się z kuchennym wnętrzem.

W przeciągu kilku dni pokażemy Wam relację wideo z tego wydarzenia.

Źródło: JakiTelewizor

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Nowe spojrzenie na 3D
Jakub Tabaczewski
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.