Oficjalna informacja o sprzedaży Philipsa

Oficjalna informacja o sprzedaży Philipsa20.04.2011 11:22
Szymon Adamus

Wczoraj informowałem Was o sprzedaży 70% akcji oddziału płaskich telewizorów firmy Philips chińskiej firmie TPV Technology. Dzisiaj uzupełniam te wieści o oficjalne stanowisko przedstawicieli Philipsa i TPV.

Wczoraj informowałem Was o sprzedaży 70% akcji oddziału płaskich telewizorów firmy Philips chińskiej firmie TPV Technology. Dzisiaj uzupełniam te wieści o oficjalne stanowisko przedstawicieli Philipsa i TPV.

Firma Royal Philips Electronics poinformowała o przyjęciu warunków umowy dotyczącej długofalowego partnerstwa strategicznego, w ramach którego jej biznes telewizyjny zostanie przeniesiony do spółki joint venture utworzonej z przedsiębiorstwem TPV Technology. 70% akcji nowej spółki będzie należeć do TPV, natomiast 30% pozostanie własnością firmy Philips. I to już wiemy od wczoraj. Posłuchajmy jednak, co na ten temat mają do powiedzenia oficjalni przedstawiciele firmy.

Zawarte partnerstwo pozwoli odnosić sukcesy w bardzo dynamicznym przemyśle telewizyjnym - powiedział prezes firmy Philips, Frans van Houten. Poprzez zawarcie tego partnerstwa dążymy do zapewnienia obszarowi Philips TV dalszego rozwoju na rynku. Pozwoli ono wykorzystać mocne strony marki Philips, jej potencjał innowacyjny oraz relacje handlowe, a jednocześnie połączyć je z dodatkowym obszarem działalności oraz zdolnościami produkcyjnymi TPV. To rozstrzygające posunięcie stanowi krok we właściwym kierunku dla branży telewizyjnej, oddziału Consumer Lifestyle oraz całej firmy Philips.

Innymi słowy, proszę się nie niepokoić, wszystko jest zgodnie z planem. Prawda jest jednak taka, że nawet jeśli telewizory z logo Philipsa z rynku nie znikną, to mogą zmienić się diametralnie. Nie mówię, że to coś złego. Być może za jakiś czas okaże się, że pod skrzydłami TPV znana marka zacznie podbijać rynek. Chiński producent na pewno ma na to chrapkę.

Nawiązanie relacji z Philips jako partnerem w tym wspólnym przedsięwzięciu jest dla nas bardzo ekscytującym wydarzeniem - powiedział Jason Hsuan, prezes i dyrektor generalny TPV. Już od wielu lat współpracujemy z firmą Philips i jesteśmy przekonani, że wspólnie możemy stać się wiodącym graczem w światowej branży telewizyjnej. Dzisiejszy komunikat stanowi znaczący krok na drodze ku realizacji naszych ambicji wzrostu w sektorze telewizyjnym. Jestem niezmiernie zadowolony, że udało nam się pozyskać firmę Philips jako partnera.

Nowo utworzona spółka joint venture będzie odpowiedzialna za projektowanie, produkcję, dystrybucję, marketing oraz sprzedaż produktów z obszaru Philips TV w skali światowej, z wyjątkiem kontynentalnej części Chin, Indii, Stanów Zjednoczonych, Kanady, Meksyku oraz niektórych krajów Ameryki Południowej. Philips przekazał TPV prawa do wykorzystywania swojej marki w sferze biznesu TV, chociaż wykluczenie Chin i Stanów Zjednoczonych z obejmowanych umową obszarów jest dziwne. O światowej dominacji Philipsa w sferze płaskich paneli chyba nie może być mowy. Zresztą firma ma teraz inne priorytety.

Dzięki utworzonemu partnerstwu niedawno zmodernizowany sektor Consumer Lifestyle będzie mógł skupić się na tym, aby osiągnąć pozycję lidera w obszarze produktów dla zdrowia i wellbeing na większości swoich rynków - powiedział Pieter Nota, prezes oddziału Philips Consumer Lifestyle.
Źródło zdjęć: © [źródło](http://s2.blomedia.pl/gadzetomania.pl/images/2011/04/philips46pfl9705h14.jpeg)
Źródło zdjęć: © [źródło](http://s2.blomedia.pl/gadzetomania.pl/images/2011/04/philips46pfl9705h14.jpeg)

Należy się spodziewać, że ostateczne porozumienia zostaną podpisane w III kwartale br., a zamknięcie transakcji nastąpi do końca 2011 r.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.