Orange nabija rachunki połączeniami z Siecią? Tym razem to wina klienta

Orange nabija rachunki połączeniami z Siecią? Tym razem to wina klienta21.01.2011 12:33
Rozmowa (Fot. Flickr/@boetter/Lic. CC by)
Wojtek Wowra

Jeden z klientów Orange opisał swoje problemy z pomarańczowym operatorem. Firma wystawiła mu rekordowy rachunek za połączenia z Internetem. Najwyraźniej miała jednak do tego prawo.

Jeden z klientów Orange opisał swoje problemy z pomarańczowym operatorem. Firma wystawiła mu rekordowy rachunek za połączenia z Internetem. Najwyraźniej miała jednak do tego prawo.

Użytkownik Wykopu (i właściciel telefonu komórkowego z systemem operacyjnym Android) otrzymał rachunek na ponad 500 zł. Kwota ta dotyczyła transmisji danych z i do Sieci.

Problem polegał na tym, że internauta, dysponując służbową komórką, wyłączył dostęp do Internetu w ustawieniach prywatnego aparatu. Miał wykupiony jedynie pakiet 100 MB na czarną godzinę.

Klient Orange napisał:

Stąd właśnie moje mega zdziwienie na otrzymany rachunek. Po zassaniu z Orange.pl rachunku szczegółowego widzę np. połączenie ok. 6.50 rano w sobotę opiewające na kilkaset MB transmisji danych. Powtórzę, że nie ma szans, żeby Telefon coś sam zassał bo ma wyłączony Internet.

Złożona przez użytkownika reklamacja została odrzucona. Orange zaproponował jedynie 100-złotowy rabat na zakupy. Stwierdził, że kwestionowane połączenia na pewno wykonano z tego konkretnego aparatu.

Problem został rozwiązany przez innego użytkownika Wykopu. Okazało się, że winne są najprawdopodobniej aktualizacje systemu operacyjnego, których nie można zablokować:

Skoro masz LG Swifta, to jest wyjaśnienie twojej sprawy. W tym modelu możesz oczywiście wyłączyć z poziomu telefonu łączenie się z netem, ALE nie dotyczy to aktualizacji Androida, której wyłączyć się nie da.

Wygląda więc na to, że wysoki rachunek był skutkiem nieznajomości specyfikacji telefonu, a wina leży po stronie klienta. Mógł on uniknąć wydatku ręcznie kasując ustawienia połączenia sieciowego. Nie zrobił jednak tego.

Cała sytuacja udowadnia, jak bardzo trzeba być ostrożnym inwestując w nowoczesne smartfony. Brak doświadczenia z tego typu aparatami może być przyczyną wielu problemów - nie tylko z wysokimi rachunkami.

Źródło: Wykop.pl

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.