Pasywne 3D Samsunga? Być może...

Pasywne 3D Samsunga? Być może...31.05.2011 09:11
Szymon Adamus

18 maja wspominałem o tym, że Samsung chce spróbować swoich sił w świecie pasywnego 3D. Chociaż w inny sposób niż LG, bo z wykorzystaniem pasywnych okularów, ale z technologią aktywną zintegrowaną z matrycą. Polski oddział firmy przysłał mi oficjalną informację na ten temat i okazuje się, że - tak jak wspominałem wielokrotnie - pasywne 3D nieprędko podbije rynek.

18 maja wspominałem o tym, że Samsung chce spróbować swoich sił w świecie pasywnego 3D. Chociaż w inny sposób niż LG, bo z wykorzystaniem pasywnych okularów, ale z technologią aktywną zintegrowaną z matrycą. Polski oddział firmy przysłał mi oficjalną informację na ten temat i okazuje się, że - tak jak wspominałem wielokrotnie - pasywne 3D nieprędko podbije rynek.

Przede wszystkim polski Samsung zwrócił uwagę, że umowa licencyjna z RealD została podpisana przez spółkę Samsung LCD, a nie Samsung Electronics.

[cytat]Spółka Samsung LCD zajmuje się wytwarzaniem i sprzedażą paneli LCD, a jej klientami są zarówno Samsung Electronics, jak i grupa innych producentów urządzeń, takich jak monitory, telewizory czy inne urządzenia mające panel LCD w swojej konstrukcji.[/cytat]

Producent dodaje, że to oświadczenie wcale nie musi oznaczać, że za rok zobaczymy trójwymiarowe telewizory Samsunga z pasywnymi okularami 3D. To tylko jeden z kilku możliwych kierunków rozwoju koreańskiej firmy. Póki co opisywana nowinka jest kierowana raczej do klientów biznesowych, na przykład do zaawansowanych monitorów roboczych czy też dla dużych ekranów do zastosowań Public Display.

[cytat]Samsung Electronics nie podjął decyzji, czy lub kiedy tę technologię wprowadzi do użytku na rynku produktów i rozwiązań konsumenckich RTV (domowe telewizory, monitory PC, etc). W chwili obecnej technologia 3D stosowana w konsumenckich produktach Samsung Electronics, bazująca na wykorzystaniu aktywnych okularów 3D, jest jedynym gwarantem przejrzystego i naturalnego obrazu FullHD w trybie wyświetlania 3D.[/cytat]

Czyli mamy dokładnie to, o czym pisałem - bardzo powolny i niepewny rozwój pasywnego 3D. Wiem, że ostatnio na każdym kroku, czy to w reklamach LG, czy komentarzach na tym i innych blogach, pojawiają się hurrra głosy o końcu aktywnego 3D i początku pasywnej rewolucji. Nie mają one jednak poparcia w faktach. Obecnie jedyny duży, międzynarodowy producent z szeroką ofertą pasywnego 3D to LG. Ta technologia stanowi niewielki procent sprzętu 3D na rynku. Póki co rządzi technologia aktywna i nic nie wskazuje na to, by w ciągu kilku czy nawet kilkunastu miesięcy miało się to zmienić. Czy się to komuś podoba, czy nie.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.