PGA 2008 - podsumowanie

PGA 2008 - podsumowanie26.11.2008 11:20
Szymon Adamus

Poznań Game Arena 2008 zakończone. Oficjalna strona zaczyna powoli zapełniać się informacjami z targów, a dla nas przyszedł czas podsumowania.

Czy PGA 2008 spełniło pokładane w nim oczekiwania?

Poznań Game Arena 2008 zakończone. Oficjalna strona zaczyna powoli zapełniać się informacjami z targów, a dla nas przyszedł czas podsumowania.

Czy PGA 2008 spełniło pokładane w nim oczekiwania?

Na pewno trzeba wyraźnie zaznaczyć, że nie mamy się czego wstydzić. Organizatorzy tej imprezy chcą by konkurowała ona z wydarzeniami światowymi i trzeba przyznać, że aspiracje te mogą kiedyś spełnić. PGA to już nie malutkie wydarzenie dla fanów gamingu. To wielkie targi przyciągające fanów dobrej zabawy z całego kraju!

Impreza jest znakomicie reklamowana (przynajmniej w Poznaniu, który jest od tygodni zalany plakatami, billboardami i oklejonymi tramwajami), a odwiedzających nagradza ogromną dawkę funu!

Niestety trzeba też dodać, że mogłoby być lepiej.

Po pierwsze, o czym już wspominaliśmy, w kilku miejscach wyraźnie siadła organizacja. Z niewiadomych przyczyn wejście na targi zostało przeniesione w inne, nieosłonięte od mrozu miejsce. O jakości tego pomysłu przekonali się wierni gracze czekający rano w kilkunastominutowej kolejce.

Palarnia prowadząca do głównej hali też była pomysłem osobliwym.

Po wejściu na główną salę było już znacznie lepiej... ale też nie idealnie. PGA oferuje od kilku lat masę atrakcji, ale w tym roku nie było zbyt wiele różnorodności w stosunku do PGA 2007. Chwalebne wyjątki podkreślały tylko wtórność niektórych pomysłów. Nie wymagam od organizatorów by co roku rzucali nas na kolana zupełnie inną koncepcją. Ale dla przykładu arena paintballowa była identyczna co w zeszłym roku.

Strzelnica paintballowa, wiatrówki, pole do rozgrywek speedballa i kilka stanowisk sklepów. Fajnie, ale to wszystko już było.

Czy za rok PGA też będzie wyglądało tak samo?

Drugim zgrzytem był, jak na ironię, sponsoring Xboxa 360. Jeśli ktoś z jakichś powodów nie lubi konsoli Microsoftu, to na tegorocznych targach nie miał w zasadzie czego szukać (chyba, że PC). Playstation 3 było obecne, ale raczej duchem niż ciałem. Kilka stanowisk, mało atrakcji.

Za to Xbox był wszędzie!

Dosłownie wszędzie!

Nie mówię, że to źle. Było na czym pograć. Ale przydałaby się większa różnorodność.

Sytuację ratowała trochę strefa gier planszowych, gdzie ciekawych tytułów i miejsc było więcej. Ten fragment imprezy jest jednak zawsze dość prosty do zorganizowania. Wystarczy ustawić trochę stołów, pozwolić zwiedzającym na czynny udział, zaplanować konkurs malowania figurek i voila!

Same planszówki i klasyczne gry takie jak szachy są na tyle wciągające, że nic więcej tutaj nie potrzeba. Materiał broni się sam.

Niestety i tu nie było idealnie. Zaraz przy wejściu stało kilkanaście stołowych piłkarzyków, które nęciły zwiedzających. Niestety ze względu na rozgrywki meczowe nie udało się nam na nich zagrać.

Trochę to dziwne, szczególnie, biorąc pod uwagę fakt, że większość ze stanowisk stała pusta.

.

Podsumowując tegoroczne Poznań Game Arena było udane, ale zabrakło trochę ostrzejszego pazura. Mimo kilku wpadek całość została wykonana poprawnie i jeśli ktoś był na tej imprezie po raz pierwszy, to na pewno został oczarowany. Tak duże wydarzenia dla graczy są w Polsce nadal nowością.

Stali goście, znający PGA od lat mogli poczuć się odrobinę rozczarowani. Jak zwykle było zabawnie, ale mam nadzieję, że za rok zobaczymy więcej nowych pomysłów.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.