Piekielne rydwany, czyli środki lokomocji w grach

Piekielne rydwany, czyli środki lokomocji w grach28.09.2010 22:07
need for speed
Mateusz Gajewski

Transport to rzecz bardzo ważna. Każdy się przemieszcza w taki czy inny sposób. W grach wideo możemy znaleźć wiele pojazdów. Śmieszne, dziwne, irytujące, szybkie, ślamazarne, a nawet wielofunkcyjne. Czym poruszamy się w grach? Wszystkim, co potrafi się przemieszczać.

Transport to rzecz bardzo ważna. Każdy się przemieszcza w taki czy inny sposób. W grach wideo możemy znaleźć wiele pojazdów. Śmieszne, dziwne, irytujące, szybkie, ślamazarne, a nawet wielofunkcyjne. Czym poruszamy się w grach? Wszystkim, co potrafi się przemieszczać.

M35 Mako

Każdy fan Mass Effect z pewnością spędził w tym pojeździe wiele godzin. Słynne już „Mako” było wymieniane przez wielu GRRRowych recenzentów jako jeden z majstersztyków w zakresie transportu w grach wideo. Wystarczy wspomnieć sam moment zrzutu Mako i jego lądowanie na planetach – wyglądało to po prostu świetnie. Ekstremalne fale gorąca czy zimna także nie są dla niego żadną przeszkodą – może się poruszać po każdym terenie, a w momencie kontaktu z wrogimi jednostkami nieprzyjaciela z pomocą przyjdą wbudowany pancerz i obrotowe działka.

Bohater gry Brutal Legend poruszał się wyjątkowo interesującym pojazdem. Jego hot rod nie dość, że wyglądał zabójczo, to dodatkowo potrafił siać strach i zamęt wśród napotkanych nieprzyjaciół. Z jego pomocą mogliśmy szybko przemieszczać się po heavymetalowym świecie. Do tego wszystkiego miał tzw. pussy magnet, a więc element przyciągający płeć piękną.

Koń (Red Dead Redemption)

Tak dobrze wykonanego modelu konia, jaki mieliśmy okazję oglądać w Red Dead Redemption, świat jeszcze nie widział. Owszem, często zdarzało się, że w grze coś się pomieszało, przez co nie wszystko wyglądało tak, jak powinno, ale ostatecznie konie wyglądały pięknie. Widać było, że są to zwierzęta silne, pełne krzepy i gotowe, by poddać się woli swojego pana. Ich ruch, animacja i wydawane odgłosy pełne były realizmu.

VB-02 Vertibird

Pochodzący z Fallouta 3 pojazd powietrzny pozwalał lądować i startować pionowo, dzięki czemu świetnie nadawał się na wszelkiego typu wypady „za miasto”. Doskonale uzbrojony i zabezpieczony przed wrogimi jednostkami (których w świecie Fallouta nie brakuje) wyglądał adekwatnie do otaczających go realiów. Brakowało tylko napędu odrzutowego i modułu pozwalającego robić skoki w czasie.

USG Ishimura

Przyznam szczerze, że trochę się wahałem z wyborem tego obiektu transportowego, ale ostatecznie zdecydowałem, że stacja kosmiczna również się nadaje. Zwłaszcza, że jest to USG Ishimura – stacja, która choć teoretycznie wymarła, to żyje wciąż swoim własnym życiem. Obiekt ten był zasadniczo także miejscem całej akcji w Dead Space, ale chyba nikt nie zapomni charakterystycznych jęków i zgrzytów, jakie towarzyszyły nam podczas eksploatowania obiektu. Niesamowite miejsce, które choć przeraża, to zachęca do ponownych odwiedzin.

Assault Derrick

Pojazd „gyrosów wojny” może nie był najbardziej interesującym środkiem transportu w całej historii gier, ale jestem pewien, że Marcus urwałby mi głowę, gdybym go tu nie umieścił. Zwłaszcza, że mówimy o charakterystycznej platformie, którą Fenix i jego kumple podróżowali w drugiej części gry. To właśnie z nią związany jest cały jeden poziom, który trzeba przyznać wypada świetnie.

Kupa ciężkiego żelastwa, która równie dobrze mogłaby posłużyć za obroną fortecę. Miejsce idealne na zabawę w chowanego. Interesujący jest także „wycior”, stanowiący zwieńczenie platformy. To właśnie z jego pomocą mogliśmy dostać się do podziemnego świata Szarańczy (swoją drogą – czy przejażdżkę na Brumaku także możemy uznać za środek lokomocji? Myślę, że tak...).

Cechą charakterystyczną pojazdów należących do Agencji było to, że ewoluowały wraz z rozwojem umiejętności samego Agenta. Jeśli więc nasz bohater osiągnął konkretny poziom doświadczenia, to mogliśmy liczyć na darmowe ulepszenia dla naszego samochodu. Ten fakt sprawił, że GRRRacze bardzo chętnie korzystali w grze z pojazdów, nawet mimo tego, że często „spacerek” samą postacią Agenta mógł być o wiele bardziej interesujący.

Warthog

Pojazd Warthog z Halo jest już wręcz kultowy. Pojawił się chyba w każdej części tej gry, a świat ludzki widział już wiele interpretacji i prób budowy repliki idealnej. Z pewnością przyczynił się do tego fakt, że Warthogiem po prostu dobrze się jeździ. Do tego za naszymi plecami zawsze znajdzie się miejsce dla kumpla, który sprawi, że nie będziemy musieli uiszczać żadnych opłat na autostradowych ‘bramkach’.

Pojazdy z Micro Machines

Sporo tego było, dlatego też potraktujmy je jako osobną grupę. Od motorówki poprzez piaskownicowe łaziki aż do sportowych modeli. Micro Machines jest zdecydowanym numerem w zakresie transportu. Pojazdów w grze było bardzo dużo, pytanie tylko, czy każdy z Was miał okazję przejechać się wszystkimi dostępnymi?

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.