Polepszenie wizerunku SONY w czterech krokach

Polepszenie wizerunku SONY w czterech krokach01.02.2009 18:17
Mateusz Gajewski

Jak wiemy firmie SONY nie wiedzie się najlepiej jeśli chodzi i sprzedaż sprzętu i gier. Ostatnio nawet jeden z moich znajomych, który zawsze był zagorzałym fanatykiem japońskiej marki zrezygnował z konsoli PS3 na rzecz Xboxa 360.

Nie jest więc dobrze - pora aby analitycy finansowi wzięli się w garść i opracowali program odbudowy dobrego imienia na froncie konsolowego oprzyrządowania. Pewien internetowy blog zamieścił dość ciekawą listę czterech rzeczy, które należałoby zrobić, aby polepszyć sytuację firmy. Postaram się je w skrócie opisać i skomentować.

Jak wiemy firmie SONY nie wiedzie się najlepiej jeśli chodzi i sprzedaż sprzętu i gier. Ostatnio nawet jeden z moich znajomych, który zawsze był zagorzałym fanatykiem japońskiej marki zrezygnował z konsoli PS3 na rzecz Xboxa 360.

Nie jest więc dobrze - pora aby analitycy finansowi wzięli się w garść i opracowali program odbudowy dobrego imienia na froncie konsolowego oprzyrządowania. Pewien internetowy blog zamieścił dość ciekawą listę czterech rzeczy, które należałoby zrobić, aby polepszyć sytuację firmy. Postaram się je w skrócie opisać i skomentować.

  1. Obniżka cen

Think B3yond: "Aktualnie Microsoft i Nintendo oferują konsolę za cenę +/- 200$, podczas gdy SONY wciąż celuje w pułap 400$" - nie sposób się tutaj nie zgodzić.

Ostatnio w łódzkim MM można było kupić konsolę PS3 w wersji 80GB za 999zł na słynnej wyprzedaży. Słyną one jednak z tego, że zazwyczaj na półkach sklepowych brakuje mocno przecenionego towaru. W sytuacji, gdy za konsolę PS3 musimy zapłacić grubo ponad 1000zł, a najtańszy Xbox 360 kosztuje 600zł rzeczywiście coś jest nie tak. SONY powinno pomyśleć nad obniżeniem cen, jeśli wciąż chce się liczyć (weźcie także pod uwagę światowy kryzys) lub nad wypuszczeniem "uboższej", ale tańszej konsoli.

  1. Marketing

Think B3yond: "Gdzie się podział zespół, który stworzył tę reklamę?:"

Tutaj także się trzeba zgodzić, że o PlayStation 3 jest po prostu za cicho. Przez jakiś czas w większych miastach można było spotkać reklamy PSP i PS3 jednak zniknęły i słuch o firmie zaginął. Microsoft radzi sobie tutaj zdecydowanie lepiej: wystarczy wspomnieć przedświąteczny hype na Xboxa 360.

  1. Wydawanie gier w odpowiednich momentach

Think B3yond: "Wciąż pamiętam jak na początku roku 2007 wszyscy cieszyli się, że MGS4 i Killzone 2 pojawią się na święta. Mamy początek roku 2009 i Killzone 2 będzie u nas najwcześniej za miesiąc" - chyba nic nie trzeba dodawać.

Od siebie mogę tylko dopisać, że wypadałoby także oficjalnie potwierdzić datę premiery Gran Turismo 5, bowiem wersja Prologue dawno zdażyła już się ograć. Aha - i tak na marginesie (co do GT5): lepsza grafika i fizyka to nie wszystko.

  1. Dodanie nowych cech

Think B3yond: "Mmm, więcej cech. Kocham brzmienie tych słów" - owszem, PlayStation Network ma wiele cech, o których użytkownicy Xbox Live mogą tylko pomarzyć (waluta PLN, polski support, darmowe granie online), to jednak wciąż przydałoby się parę nowości, jak chociażby zaawansowana funkcja chatowania.

Brakuje tego, abyśmy mogli w dowolnej chwili pogadać z naszym przyjacielem, nie musząc jednocześnie grać w tę samą grę. Przydałaby się także możliwość umieszczania własnej fotki zamiast domyślnego avatara. Oczywiście - spora grupa osób mogłaby zamieszczać tam nieodpowiednie rzeczy, jednak firma taka jak SONY nie powinna mieć problemu z odpowiednim zarządzaniem takowymi.

Źródło: thinkb3yond

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.