Polska w grupie najsilniejszych marek narodowych. Rośnie najszybciej na świecie!

Polska w grupie najsilniejszych marek narodowych. Rośnie najszybciej na świecie!03.09.2012 15:00
Polska pnie się w rankingu wartości marek (Fot. Research-In-Germany.de)

Brand Finance, firma konsultingowa zajmująca się wyceną marek, co roku publikuje raport oceniający wartość marek różnych krajów. Okazuje się, że po raz pierwszy w historii w czołówce rankingu znalazła się Polska, która odnotowała rekordowy wzrost. Co sprawia, że marka naszego kraju staje się coraz silniejsza?

Brand Finance, firma konsultingowa zajmująca się wyceną marek, co roku publikuje raport oceniający wartość marek różnych krajów. Okazuje się, że po raz pierwszy w historii w czołówce rankingu znalazła się Polska, która odnotowała rekordowy wzrost. Co sprawia, że marka naszego kraju staje się coraz silniejsza?

Jak podaje Brand Finance, coroczna wycena jest dokonywana na podstawie analizy czynników ekonomicznych, demograficznych i politycznych, a wartość marki definiuje się jako kwotę przyszłych transakcji związanych z oddziaływaniem marki danego kraju. W rankingu (ubiegłoroczny możecie pobrać w tym miejscu), jak co roku, pierwsze miejsce zajęły Stany Zjednoczone. Za nimi uplasowały się Chiny, spychając Niemcy na ostatnie miejsce na podium.

W tegorocznym rankingu wartość Polski jako marki odnotowała rekordowy wzrost. Jeszcze w 2011 roku była wyceniana na 271 mld, a w 2012 roku jej wartość sięga już 482 mld dol. Rezultatem tego wzrostu jest awans w rankingu najcenniejszych marek krajowych – Polska przeskoczyła z 24 na 20 miejsce.

Co istotne, wycena została dokonana jeszcze przed rozpoczęciem Euro, więc uwzględnia oddziaływanie informacji o przygotowaniach do imprezy, ale już nie opinie, jakie pojawiły się podczas i po Euro. Na niższych od Polski miejscach znalazły się m.in. takie kraje, jak Tajwan czy Austria.

Zanim jednak wpadniemy w euforię, warto się zastanowić, na ile wiarygodny jest taki ranking i czy ma coś wspólnego z rzeczywistością. Dla porównania można zestawić go z podobnym, ale publikowanym przez inną organizację.

Country Brand Index (po rejestracji do pobrania na tej stronie) uwzględnia m.in. takie kryteria, jak poziom życia, klimat dla rozwoju biznesu czy atrakcyjność turystyczną. W tym rankingu przed rokiem marka Polski znalazła się na odległym, 79. miejscu na świecie. Spośród państw europejskich niżej od niej uplasowały się tylko Rosja, Serbia, Ukraina i Rumunia. Polskę wyprzedzają m.in. Kenia, Albania i Wietnam.

Który ranking jest, Waszym zdaniem, bliższy rzeczywistości?

Źródło: ForsalForsalPAIZ

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.