Polska firma zbanowana z Facebooka za modelki w bieliźnie [foto]

Polska firma zbanowana z Facebooka za modelki w bieliźnie [foto]23.11.2010 11:05
Modelka (Fot. Flickr/mark sebastian/Lic. CC by)
Mariusz Kosakowski

O tym, że monopol nie jest rzeczą dobrą, przekonał się polski przedsiębiorca prowadzący kampanię na Facebooku. Jego profil zniknął, bo zawierał zdjęcia modelek w bieliźnie. Admini uznali, że biznesmen propaguje pornografię.

O tym, że monopol nie jest rzeczą dobrą, przekonał się polski przedsiębiorca prowadzący kampanię na Facebooku. Jego profil zniknął, bo zawierał zdjęcia modelek w bieliźnie. Admini uznali, że biznesmen propaguje pornografię.

Firma Obsessive to producent bielizny, który postanowił prowadzić swoją kampanię na Facebooku. Wszystko szło zgodnie z planem – podczas 2 miesięcy trwania akcji profil zyskał 2 tys. fanów i mnóstwo wpisów.

Jednak pewnego dnia profil zniknął. Roboty Zuckerberga uznały konto przedstawiające kobiety w bieliźnie za źródło pornografii. Tomasz Szpila, który jest współwłaścicielem marki Obsessive, nie krył zdziwienia:

Było to dla nas zaskoczeniem. Zwróciliśmy się z pytaniem do administratora, ale dowiedzieliśmy się, że ktoś zgłosił nieodpowiednie treści.

To niejedyny przypadek znikających profili - żeby było śmieszniej, nie tylko profili z bielizną. Podobny los spotkał fanpage teatru Krystyny Jandy i profil blogera Mirka Połyniaka. Bloger Jacek Gadzinowski też już nie pisze wiadomości na swojej facebookowej tablicy (być może dlatego, że napisał... niepochlebny tekst o Facebooku).

Gadzinowski nie sądzi, by ktoś zgłosił nieodpowiednie treści:

To mogło nie spodobać się automatom badającym treści w serwisie.

We wszystkich cywilizowanych krajach człowiek jest tak długo niewinny, aż wina zostanie mu udowodniona. Jednak coś takiego nie figuruje w regulaminie Facebooka. Profil przyłapany na łamaniu zapisów po prostu znika z serwisu.

Czy Facebook połknie cały Internet? [Waszym zdaniem]

Ludzie pracujący w branży internetowej i przedsiębiorcy chcący w Sieci prowadzić swoje kampanie zadają sobie pytanie: jak to robić, skoro Facebook jest praktycznie wszędzie, ma monopol, a do tego jest nieobliczalny w swoich decyzjach.

Krzysztof Urbanowicz, szef agencji Mediapolis, odpowiada krótko:

Taka blokada profilu może oznaczać dla firm utratę przychodów.

Całą sprawę bardzo trafnie podsumował Chris Anderson, redaktor naczelny „Wired":

Facebook jest zamkniętym światem, w którym reguły wyznacza jeden człowiek – Mark Zuckerberg.

Obsessive założył nowy profil i dalej prowadzi swoją kampanię, umieszczając zdjęcia modelek, tym razem z wdziękami zasłoniętymi tabliczką z napisem Fejsban :D. Rzućcie okiem:

Obsessive
Obsessive

Martwi jedynie fakt, że w świetle regulaminu zdjęcia umieszczane na Facebooku są własnością Zuckerberga i może on zrobić z nimi, co tylko chce...

Źródło: "Gazeta Prawna"

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.