Popularność Apple to mit

Popularność Apple to mit05.08.2009 08:30
Łukasz Jasiński

Firma Net Applications prowadzi jedne z najpopularniejszych badań statystycznych dotyczących wyszukiwarek, systemów operacyjnych i przeglądarek internetowych. Niedawno udoskonalili oni swoją metodę pomiarów, co zaowocowało zgoła innymi wynikami niż poprzednio. Okazało się, że Apple wcale nie jest tak popularne jakby się mogło wydawać.

Firma Net Applications prowadzi jedne z najpopularniejszych badań statystycznych dotyczących wyszukiwarek, systemów operacyjnych i przeglądarek internetowych. Niedawno udoskonalili oni swoją metodę pomiarów, co zaowocowało zgoła innymi wynikami niż poprzednio. Okazało się, że Apple wcale nie jest tak popularne jakby się mogło wydawać.

Największe skupiska Internautów notuje się w Ameryce Północnej, Europie i w Chinach, przy czym te ostatnie były zawsze niedoszacowane, a USA i spółka przeszacowane. Poprawiono metodę badań, a wyniki okazały się zaskakujące.

Wśród przeglądarek i tak nadal króluje Internet Explorer przed Firefoksem (67,68% do 22,47%), a trzecie miejsce nadal zajmuje Safari, ale nie z prawie 8,5%, ale jedynie z 4%. Kolejne miejsca to Chrome i Opera (2,59% i 1,97%).

Wśród wyszukiwarek spadek zanotowało Google (78,45%), drugie miejsce należy do Baidu (8,87%), a trzecie i czwarte odpowiednio do Yahoo i Binga (7,16%, 3,17%). Jak widać chińska wyszukiwarka dzięki popularności w rodzimym kraju zajęła aż 2. miejsce i pokonało Yahoo używane głównie w USA i Japonii.

Wśród systemów operacyjnych nadal na czele Windows z ponad 93% udziałem w rynku, drugi Mac, który trochę stracił i ma 4,86%, a trzecie Linux z ponad jednoprocentowym udziałem.

Jak widać Apple popularne jest jedynie w USA, a wszystkie do tej pory rankingi globalne nie mówiły całej prawdy. Ciekawe co na to zarząd firmy?

Źródło: Interia

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.