Posiadacze PS3 kupują mniej, ale więcej

Posiadacze PS3 kupują mniej, ale więcej15.04.2009 17:36
Michał Kowal

Najpierw, krótko i fachowo: pomimo, że na Xbox 360 sprzedaje się więcej gier, to attach rate (nie ma polskiego odpowiednika - współczynnik przyłączenia) dla największych blockbusterów wypada na korzyść Sony. O co chodzi? Jeżeli porównamy sprzedaż najpopularniejszych gier na obie konsole to okazuje się, że po tytuł o wiele chętniej sięgają użytkownicy PS3.

Najpierw, krótko i fachowo: pomimo, że na Xbox 360 sprzedaje się więcej gier, to attach rate (nie ma polskiego odpowiednika - współczynnik przyłączenia) dla największych blockbusterów wypada na korzyść Sony. O co chodzi? Jeżeli porównamy sprzedaż najpopularniejszych gier na obie konsole to okazuje się, że po tytuł o wiele chętniej sięgają użytkownicy PS3.

Najpierw parę słów o attach rate: w naszym przypadku jest to stosunek ilości sprzedanych gier multiplatformowych na Xbox 360 i PS3 do ilości konsol obecnych już na rynku.

W przypadku, gdy Xbox 360 sprzedał się w USA prawie dwa razy lepiej niż PS3 to i gry na niego powinny sprzedawać się dwa razy lepiej, aby attach rate dla obu konsol był na tym samym poziomie. Tak się jednak nie dzieje.

Pomimo, że na PS3 sprzedaje się mniej gier niż na Xbox'a 360 to attach rate stoi po stronie konsoli Sony. Kierując się tym wskaźnikiem doszlibyśmy do wniosku, że przy takiej samej liczbie sprzedanych konsol, to użytkownicy czarnulki częściej kupowaliby największe hity.

Czas przejść do przykładów podanych przez Sony (wszystko dla rynku USA):

  • Street Fighter IV sprzedał się  w 402,919 sztukach na PS3 i 446,435 egzemplarzach na Xbox'a 360. Przewaga jest niby po stronie Microsoftu, ale tylko do momentu gdy porównamy te liczby z ilością konsol na amerykańskim rynku. Okaże się wtedy, że tytuł osiągnął attach rate dla PS3 w wysokości 5,5%, a dla Xbox'a 360 tylko 3,1%.
  • *Tomb Raider: Underoworld *sprzedał się lepiej na PS3 (136,245 sztuk) niż na Xbox 360 (108,784 sztuk). Attach rate wynosi w tym wypadku 1,9 (konsola Microsoft) i 7% (PS3).
  • *GTA IV *sprzedał się na PS3 w liczbie 1,959,798, a na Xbox 360 w 3,362,196 sztuk. I znowu pomimo większej ilości sprzedanych sztuk na Xbox'a, attach rate jest bardziej korzystny dla Sony (26,9% PS3 i 23% Xbox 360)

Wszystkie dane zostały przedstawione w Gamasutra i pochodzą od Sony.

Wniosek jest taki: czasem można sprzedać mniej, ale więcej.

A na poważnie jeżeli dane są prawdziwe to wychodzi na to, że użytkownicy PS3 dużo chętniej kupują hity. Może to wynikać z piractwa na Xbox 360, albo z tego powodu, że sprzęt od Microsoftu doczekał się w USA o wiele lepszej reklamy. Spowodowało to modę na konsolę w efekcie tego maszynkę kupiło wiele osób, które zagrały raz, dwa, a potem odstawiło swoją zabawkę w kąt. Okazuje się, że przy takiej samej liczbie sprzedanych konsol to Sony by dominowało. I wszystko się zgadza, ale jest taka mądrość ludowa: gdyby babcia miała wąsy to by była dziadkiem.

Lepszy attach rate może być zwiastunem dobrych czasów dla Sony. Na razie jest tylko ciekawym wskaźnikiem, który pokazuje, że opłaca się sprzedawać gry na obie konsole.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.