Pusty Inbox? Tak, to możliwe...

Pusty Inbox? Tak, to możliwe...05.02.2011 23:30
Jak skutecznie wyczyścić Inbox?
Kira Czarczyńska

Uruchamiasz program pocztowy, zaglądasz do poczty przychodzącej - a tam kilkaset maili, z którymi nie bardzo wiadomo, co zrobić? I codziennie dochodzą do nich kolejne? Kilka razy już zabierałeś się za uporządkowanie tego, ale po setnym ręcznie przejrzanym mailu zrezygnowałeś? Cóż, czas na bardziej radykalne działania...

Uruchamiasz program pocztowy, zaglądasz do poczty przychodzącej - a tam kilkaset maili, z którymi nie bardzo wiadomo, co zrobić? I codziennie dochodzą do nich kolejne? Kilka razy już zabierałeś się za uporządkowanie tego, ale po setnym ręcznie przejrzanym mailu zrezygnowałeś? Cóż, czas na bardziej radykalne działania...

W Internecie znajdziesz na pewno mnóstwo poradników dotyczących czyszczenia poczty i utrzymywania pustego Inboxu. Sęk jednak w tym, że większość z nich bazuje na ocenianiu każdego maila i decydowaniu, co z nim dalej zrobić. Ma to sens przy maksymalnie 5. wiadomościach dziennie, ale powyżej tej liczby skuteczność drastycznie spada.

Z prostego powodu: nie chce ci się, albo nie masz czasu oglądać każdego maila.

Problem można rozwiązać bardziej drastycznie, ale za to na dłuższy czas. Większość programów pocztowych, jak również panele dostępne online, posiada możliwość tworzenia własnych folderów oraz reguł wiadomości. I to jest właśnie nasz ratunek przed zalewem spamu.

Krok 1: pozbywamy się nadmiaru poczty przychodzącej

Spam spamem, ale całkiem pokaźna część przychodzących do nas codziennie maili - zjawia się na naszą własną prośbę. Mówię tu o wszelkiej maści newsletterach, subskrypcjach, powiadomieniach.

Wypisujemy się ze wszystkich, do których tak naprawdę nie zaglądamy, nie korzystamy z zawartych tam informacji, nie potrzebujemy dostawać więc nowych.

Te, z których naprawdę ciężko się wypisać (brak linka, konieczność zalogowania się na konto, do którego hasło zapomnieliśmy rok temu, itp) - traktujemy jako spam, którym zajmiemy się za chwilę.

Jeśli z niektórych jednak korzystamy, tworzymy im osobny folder i od razu przypisujemy regułę, która będzie przenosić (NIE kopiować) wiadomości do tego folderu.

Wiadomości, które już z tych subskrypcji przyszły, albo przenosimy do katalogu (jeśli są nam potrzebne), albo od razu kasujemy.

Krok 2: pozbywamy się spamu, przynajmniej sprzed oczu

Spamerów nie ma co prosić o nieprzysyłanie maili, więc na wszystko, co kwalifikuje się do kategorii spam, od razu tworzymy regułę. Oczywiście, kasującą kolejne wiadomości. Czasami warto regułę zrobić nieco szerszą, nie tylko na podstawie adresu, z którego spam przychodzi, ale też pewnych charakterystycznych słów kluczowych.

Oczywiście, spam już znajdujący się w skrzynce od razu kasujemy.

Krok 3: segregujemy pocztę przychodzącą

Najpierw tworzymy sobie folder "archiwum" i przenosimy do niego wszystkie istotne maile, które w chwili obecnej nie są nam już potrzebne. Jeśli jest tego więcej, można zrobić kilka archiwów, np. oznaczonych kolejnymi latami - i w ten sposób od razu segregować wiadomości.

Następnie zabieramy się za utworzenie katalogów "tematycznych". W zależności od tego, jak wygląda nasza korespondencja, może to być np.:

  • praca
  • projekt 1... projekt N
  • prywatne
  • ciocia Lusia

Chodzi o to, żeby z grubsza posegregować sobie maile pod kątem tego, czy są zawodowe, prywatne, wymagają od nas szybkiej reakcji, czy też mogą trochę poczekać.

Kiedy foldery są już gotowe, tworzymy odpowiednie reguły filtrów, które będą nam przenosić przychodzące maile od razu do odpowiedniego katalogu. Dzięki temu widzimy od razu, że przyszło coś prywatnego (co można przejrzeć później żeby się nie rozpraszać) lub związanego z pracą (co należy przeczytać od razu).

Bieżącą pocztę, która nie trafiła do archiwum, przenosimy do poszczególnych folderów.

Mamy czysty Inbox. Co dalej?

Po wykonaniu powyższych czynności, w naszym folderze poczty przychodzącej zostanie góra kilka e-maili. Przestaną natomiast przychodzić te, które dotychczas skutecznie nam ten folder zapychały.

Aby utrzymać ten jakże wygodny stan, wystarczy tylko na bieżąco aktualizować reguły dla spamu czy wiadomości potrzebnych - tak, żeby cały czas trafiały od razu do właściwych katalogów. Albo do kosza.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.