RatetheGod ? oceń Boga?

RatetheGod ? oceń Boga?27.07.2009 11:00
rategod
Sabina Stodolak

czyli jak manipulować ludźmi za pomocą strony www

Internauci uwielbiają wymieniać opinie i prezentować własne postawy. Stąd popularność nie tylko serwisów typu Web 2.0, ale również wszelkich stron typu Rate My coś tam. Ocenić w Internecie można wszystko - kota, pieska, fryzurę, tyłek, obudowę PC, ogród, a nawet ...kupkę. Dostało się nawet Bogu - za pośrednictwem serwisu ratethegod.com

czyli jak manipulować ludźmi za pomocą strony www

Internauci uwielbiają wymieniać opinie i prezentować własne postawy. Stąd popularność nie tylko serwisów typu Web 2.0, ale również wszelkich stron typu Rate My coś tam. Ocenić w Internecie można wszystko - kota, pieska, fryzurę, tyłek, obudowę PC, ogród, a nawet ...kupkę. Dostało się nawet Bogu - za pośrednictwem serwisu [url=http://ratethegod.com]ratethegod.com

[/url]

RatetheGod.com, to serwis, który umożliwia wystawienie Bogu cenzurki. Boga oceniać można w 10 punktowej skali - 5 stopni na plus i 5 stopni na minus. Po co? Nie wiem, ale w sumie jakieś 99% serwisów internetowych jest po nic, więc może nie będę się czepiać. W RatetheGod uwagę przykuwa co innego - bardzo ładnie pokazany proces manipulowania masami, a raczej użytkownikami.

Notowanie Boga, prowadzone od maja 2008 roku oscylowały z reguły na poziomie 1-1,5 punktu in plus. Aż do czasu, kiedy twórcy serwisu, na blogu poświęconym stronie nie publikowali notki prasowej o znamiennym tytule - czy Bóg odpowiedzialny jest za światowy kryzys? Od tego momentu, użytkownicy, przypominając sobie najwyraźniej, że mają pod ręką kozła ofiarnego, zaczęli wystawiać Bogu negatywne opinie, a wskaźniki poleciały na łeb na szyję.

Odporni na manipulację okazali się jedynie Francuzi - ich opinie nie szczególnie się zmieniły (serwis umożliwia bowiem wyświetlenie nie tylko ogólnych opinii, ale również opinii poszczególnych krajów - w tym Polski)

Co wynika z prześledzenia statystyk na stronie RatetheGod? Przede wszystkim to, że dobrze dobrany target oraz odpowiednie hasło reklamowe pozwala indukować innym przekonania - miejcie to na uwadze, kiedy będziecie biec rano do sklepu po kolejną porcję świeżego soku, którą na pewno musicie rano wypić (tylko nie bardzo pamiętacie dlaczego).

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.