Razer też chce mieć swoją konsolę z Androidem. Będzie rywalizować z Amazonem!

Razer też chce mieć swoją konsolę z Androidem. Będzie rywalizować z Amazonem!27.06.2014 07:53
Adam Bednarek

Walka z Sony, Microsoftem czy Nintendo to samobójstwo, więc kolejne firmy próbują znaleźć sobie miejsce na rynku minikonsol. Razer to kolejny gracz. Ale czy potrzebny?

Na razie nie ma konsoli z Androidem, która odniosłaby sukces. Ouya była wielkim rozczarowaniem. Niewiele wskazuje też na to, że Nvidia zyskuje na swoim sprzęcie o nazwie Shield.

Złą passę będzie chciał przerwać Amazon. I chciałoby się powiedzieć: jeśli nie on, to nikt.

Nie zgadza się z tym Razer, który jeszcze w tym roku wypuści własną maszynkę opartą na systemie Android TV. Jak łatwo się domyślić, podpięty pod telewizor sprzęt pozwoli nie tylko na granie, ale też wypożyczanie filmów czy korzystanie z innych sieciowych usług.

Tylko czy taki sprzęt jest potrzebny?

Owszem, dostaje się VOD i inne tego typu aplikacje, a także bogatą bibliotekę gier. Bo choćby dla suchych liczb warto współpracować z Androidem. Wyjaśniał mi to kiedyś Rafał Kurpiewski z serwisu YourApps.info:

Większość dostępnych na tę platformę produkcji nie ma wysokich wymagań sprzętowych, dzięki czemu oparta na Androidzie konsola nie musi być ośmiordzeniowym demonem prędkości, by spełniała swoje zadanie. Wybór Androida jest też dobrym zagraniem z marketingowego punktu widzenia. W sklepie Google Play dostępnych jest ponad milion gier i aplikacji – znacznie więcej niż w przypadku jakiejkolwiek innej konsoli. W dodatku wiele z nich można pobrać za darmo, a tytuły płatne kosztują zaledwie ułamek ceny gier pecetowych czy konsolowych. To przemawia do wyobraźni i czyni zakup konsoli bardzo kuszącym dla graczy casualowych czy osób, które nigdy wcześniej nie miały podobnego urządzenia.

Konsola z Androidem ma hasło reklamowe, które kiedyś pojawiało się na kartridżu: „1000 gier w jednym”. Na takim sprzęcie jest tak samo. Tylko co z tego, że produkcji jest dużo, skoro większość z nich to tytuły na smartfona?

Naprawdę ktoś chce grać w tytuły z telefonu na 40-calowym telewizorze z Full HD?

Niby Razer postępuje dokładnie tak samo jak Amazon. Obie firmy to znane marki, Razer bardzo dobrze kojarzy się graczom. Ktoś, kto miał myszkę albo słuchawki, prędzej sięgnie po konsolę tej firmy niż inny sprzęt.

Tyle że tak samo myślała Nvidia, a jej Shield oparty na Androidzie sukcesu nie odniósł. Minikonsola Razera wydaje się więc dobrym urządzeniem, ale tylko na papierze.

Większe szanse ma Amazon, bo dysponuje ogromną bazą klientów. Razer może i ma swoich fanów, ale to bardziej hardkorowi gracze. A oni mają „prawdziwe” konsole i pecety.

Według mnie pomysł Razera skazany jest na porażkę. Choć być może minikonsolę uratuje cena. Na razie nie jest ona znana.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.