Reklama w CAPTCHA, czemu nie?

Reklama w CAPTCHA, czemu nie?05.05.2010 10:41
copyright Gautam Rao
Jakub Poślednik

Męczą was reklamy flashowe? Wyskakujące okienka, zajmujące całą stronę? Trąbiące nagle z całą mocą głośników okienka wideo ukryte na samym dole przeglądanej strony? Oto rozwiązanie! Firma AdCopy zaprezentowała swój nowy pomysł - umieszczanie reklam w mechanizmie odsiewającym boty internetowe – CAPTCHA.

Męczą was reklamy flashowe? Wyskakujące okienka, zajmujące całą stronę? Trąbiące nagle z całą mocą głośników okienka wideo ukryte na samym dole przeglądanej strony? Oto rozwiązanie! Firma AdCopy zaprezentowała swój nowy pomysł - umieszczanie reklam w mechanizmie odsiewającym boty internetowe – CAPTCHA.

[cytat]Jak pisze serwis osnews.pl, jedyną obecnie firmą, zajmującą się pośrednictwem pomiędzy reklamodawcami, a webmasterami, serwując reklamy w mechanizmie CAPTCHA jest firma AdCopy. Pomysł jest całkiem świeży i nie jest jeszcze oficjalnie wdrożony, wszystko działa w wersji beta, do której testowania zachęcani są twórcy stron internetowych. W celu wypróbowania mechanizmy firmy AdCopy, wystarczy wypełnić formularz na oficjalnej stronie.[/cytat]

Mimo wykorzystania mechanizmu CAPTCHA w celach reklamowych, jego podstawowe działanie pozostaje niezmienione - wciąż będzie służył do odsiewania botów. Wciąż będzie wyświetlał obrazek pokazujący krótkie słowo po wpisaniu którego będziemy mogli kontynuować to co zamierzaliśmy robić na stronie. Jedyna różnica będzie polegała na tym, że słowo na obrazku wcale nie będzie przypadkowym ciągiem liter. Będzie pochodziło z ostrożnie dobranego wcześniej przez marketingowców zbioru słów dotyczących firmy, produktu, czy obecnie trwającej kampanii.

Źródło zdjęć: © [źródło](http://vbeta.pl/images//2010/05/AdCopyCAPTCHAAd.gif)
Źródło zdjęć: © [źródło](http://vbeta.pl/images//2010/05/AdCopyCAPTCHAAd.gif)

W praktyce miałoby to wyglądać tak: webmaster szukający w ten sposób zysku, miałby na swojej stronie wkleić odpowiedni skrypt pozwalający na obsługę reklam CAPTCHA, reklamodawca zaś płaciłby ustaloną stawkę za każdym razem kiedy skrypt poinformuje, że użytkownik wypełnił okienko. Webmaster oczywiście otrzymuje wypłatę (na dzień dzisiejszy 10 centów), pomniejszoną o gażę firmy zawiadującej mechanizmem - w tym przypadku AdCopy.

Pomysł genialny w swojej prostocie i zarazem diaboliczny. Wykorzystuje dobrze znany i rozpowszechniony mechanizm i przerabia go na reklamy w najmniej inwazyjny z możliwych sposobów. Nie jestem zachwycony przenikaniem reklam nawet do najbardziej monotonnych i nużących sfer naszego życia, jednak AdCopy należą się gratulację. Większość reklamodawców obecnych w internecie działa na zasadzie "im więcej i głośniej, tym lepiej" przez co często strony internetowe przypominają pobocza polskich dróg - obklejone tandetnymi, krzykliwymi plakatami, często zasłaniającymi znaki drogowe.

Źródło zdjęć: © [źródło](http://vbeta.pl/images//2010/05/adcopy.jpg)
Źródło zdjęć: © [źródło](http://vbeta.pl/images//2010/05/adcopy.jpg)

Jedyny problem? Czy nastawiony na reklamę mechanizm CAPTCHA wciąż będzie pełnił swoją funkcję? Czy przez ograniczony zasób słów-reklam nie ułatwimy życia spamerskim botom? Czy nie powstanie nowy sposób na zarabianie dzięki nadużywaniu mechanizmu? Nie tak trudno wyobrazić sobie osobę która przy wykorzystaniu pracowników z Trzeciego Świata do ręcznego wypełniania CAPTCHA (o czym pisaliśmy już wcześniej tutaj) wykorzysta opisany mechanizm do trzepania łatwej kasy? Mam nadzieję, że AdCopy pomyślało już o potencjalnych kłopotach z tą specyficzną platformą reklamową i wprowadzi odpowiednie zabezpiecznia. A co wy uważacie o reklamie tego typu? Czujecie, że to kolejna inwazja na waszą prywatność, czy macie to gdzieś?

Źródło: techi.com

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.