Rewolucyjne plany Microsoftu. Czy Windows zniknie z rynku?

Rewolucyjne plany Microsoftu. Czy Windows zniknie z rynku?16.07.2011 15:44
CEO MIcrosoftu, Steve Ballmer podczas wystąpienia na tegorocznym WPC (Fot. Microsoft.com)

Podczas Worldwide Partner Conference, Andy Lees odpowiadający za mobilny dział Microsoftu przedstawił nową strategię, dotyczącą unifikacji oferowanych przez firmę systemów. Czy znajdzie się w niej miejsce dla Windowsa?

Podczas Worldwide Partner Conference, Andy Lees odpowiadający za mobilny dział Microsoftu przedstawił nową strategię, dotyczącą unifikacji oferowanych przez firmę systemów. Czy znajdzie się w niej miejsce dla Windowsa?

Jak stwierdził Andy Lees, celem Microsoftu na najbliższe lata jest stworzenie „jednego ekosystemu”, obsługującego pecety, telefony komórkowe, konsole do gier, tablety i inne urządzenia elektroniczne, jak np. telewizory.

Unifikacja ma zapewnić „wykorzystanie pełnej mocy komputera PC na dowolnym urządzeniu”. Niestety, Andy Lees nie rozwinął tego wątku. Warto jednak podkreślić, że tworzenie odrębnych systemów dla pecetów i telefonów nie jest korzystne dla firmy.

Andy Lees (Fot. Microsoft.com)
Andy Lees (Fot. Microsoft.com)

Zauważył to nawet Steve Ballmer, który podczas wystąpienia na Worldwide Partner Conference przyznał, że w przeciwieństwie do innych produktów, jak Windows 7 czy nowy Office, Windows Phone 7 nie odniósł na razie spodziewanego sukcesu.

Połączenie nie ma dotyczyć wyłącznie interfejsu. Niezależnie od platformy sprzętowej możliwe będzie używanie tych samych produktów i technologii. W świetle ujawnionych planów nowego znaczenia nabiera wcześniejsza deklaracja o dostosowaniu Windowsa 8 do działania na mobilnych procesorach ARM.

Na przełomie 2015 i 2016 roku Microsoft planuje zaprezentować nową platformę, wspólną dla wszystkich urządzeń. Może się to wiązać z porzuceniem nazwy Windows i zastąpieniem jej czymś bardziej odpowiadającym nowej strategii Microsoftu.

Porzucenie najcenniejszej marki, która przez 25 lat stanowiła flagowy produkt firmy z Redmond na rzecz lepszego zintegrowania swoich produktów to ryzykowny krok. Czy Microsoft podejmie ryzyko? Jak pokazuje przykład Google’a, coraz ściślej integrującego swoje produkty, takie działania mogą okazać się skuteczne.

Źródło: IT World

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.