Ruszyła kampania przeciwko flashowym reklamom w Internecie. Popierasz?

Ruszyła kampania przeciwko flashowym reklamom w Internecie. Popierasz?22.11.2010 15:24
Billboard (Fot. Flickr/Tomek Augustyn/Lic. CC by)
Mariusz Kosakowski

Nowa kampania internetowa chce uchronić Sieć przed dalszym rozprzestrzenianiem się reklam typu Flash. Autor projektu próbuje przekonać dostawców, by zmienili sposób osadzania animacji na stronach WWW.

Nowa kampania internetowa chce uchronić Sieć przed dalszym rozprzestrzenianiem się reklam typu Flash. Autor projektu próbuje przekonać dostawców, by zmienili sposób osadzania animacji na stronach WWW.

Kampania Flash Ads Are Broken wystartowała wczoraj, a jej celem jest powstrzymanie ekspansji dużych reklam flashowych, które spowalniają witryny. Autor kampanii, James Yu, uważa, że winę za to ponoszą duzi gracze. Zwykli właściciele stron internetowych są bezradni.

James Yu twierdzi, że znalazł częściowe rozwiązanie problemu. Nie było to łatwe. Reklamy są osadzane w znacznikach iframe - nie da się ich tak łatwo naprawić.

Celem akcji jest więc przekonanie dostawców reklam, aby zmienili sposób osadzania ich na stronach, modyfikując parametr wmode na „transparent” lub „opaque”. W celu przekonania do proponowanych zmian Yu chce nagłośnić sprawę i zebrać dowody szkodliwości reklam we Flashu.

Na stronie kampanii został uruchomiony specjalny formularz, przez który można przesyłać screeny dokumentujące webowe uciążliwości.

Yu powiedział, że chce dotrzeć także do świadomości ludzi tworzących strony internetowe:

Staram się po prostu mówić o tym i doprowadzić do tego, że ludzie będą świadomi problemu. Chodzi też o twórców stron internetowych, którzy zajmują się technologią Flash.

Jest tylko jeden problem. Zmiana parametru wmode na "transparent" lub "opaque" wymaga od procesora dużego nakładu pracy. Specjaliści z Flash Ads Are Broken twierdzą, że dziś ludzie używają bardzo szybkich komputerów i dzięki temu taka zmiana nie powinna być zauważalna.

Oczywiście nie jest to do końca prawdą - szczególnie w biedniejszych krajach, gdzie ludzie mają starsze pecety. Poza tym nawet nowe i szybkie komputery mogą mieć problemy po wprowadzeniu zmian, gdy na stronie pojawi się zbyt dużo elementów Flash.

Pomysłodawca kampanii uważa również, że dostawcy reklam powinni przejść na HTML 5. To stanie się jednak najwcześniej za kilka lat.

Czy w takim razie nie ma dla nas ratunku?

Źródło: Mashable

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.