Sharmila Shahani-Mulligan. W czym tkwi tajemnica jej sukcesów?

Sharmila Shahani-Mulligan. W czym tkwi tajemnica jej sukcesów?21.03.2012 09:00
Sharmila Shahani-Mulligan (Fot. Business Insider)

Pamiętacie mit o królu Midasie? Nieszczęsny władca zmieniał w złoto wszystko, czego dotknął. Tę samą umiejętność ma Sharmila Shahani-Mulligan, choć w jej przypadku dotyk Midasa wydaje się mieć znacznie bardziej szczęśliwe następstwa.

Pamiętacie mit o królu Midasie? Nieszczęsny władca zmieniał w złoto wszystko, czego dotknął. Tę samą umiejętność ma Sharmila Shahani-Mulligan, choć w jej przypadku dotyk Midasa wydaje się mieć znacznie bardziej szczęśliwe następstwa.

Sharmila Shahani-Mulligan nie działa wprawdzie w skali, która stawiałaby ją w jednym szeregu ze Steve’em Ballmerem czy Timem Cookiem, jednak jej kilkunastoletnia kariera to inspirujący przykład pasma sukcesów.

W czasach gdy modelowym pomysłem na zarabianie jest uruchamianie kolejnych klonów Facebooka albo serwisów korzystających z popularności tej platformy, Sharmila ma na koncie kilka firm, które zostały docenione mimo zajmowania się mało medialnymi zagadnieniami.

Sharmila założyła swój pierwszy startup – Kiva Software - w 1995 roku. Firma zaczęła rozwijać oprogramowanie dla serwerów, zdobywając w 1997 roku prestiżową nagrodę Best of Comdex. Comdex to organizowana od 1979 roku wystawa, która jeszcze pod koniec XX wieku była jedną z najważniejszych branżowych imprez.

Comdex.com
Comdex.com

Sukcesy Kiva Software przyciągnęły uwagę inwestorów – chęć przejęcia firmy wyrażał Microsoft, jednak ostatecznie po dwóch latach od powstania Kiva Systems została kupiona przez Netscape’a za 180 mln dolarów.

Następnie, w 1999 roku Sharmila Shahani-Mulligan razem z Markiem Andreessenem z Netscape’a założyła Opsware.  Firma specjalizowała się w tworzeniu oprogramowania dla firm, będąc zarazem prekursorem SaaS (Software as a Service – oprogramowanie jako usługa – jeden z modeli wykorzystania chmury obliczeniowej).

Po kilku latach firma została sprzedana. HP zapłacił za Opsware 1,6 mld dolarów, a Sharmila Shahani-Mulligan dołączyła do zespołu Aster Systems – firmy zajmującej się analizą danych, która szybko zyskała zainteresowanie inwestorów i została kupiona przez Teradata za 263 mln dolarów.

ClearStoryData.com
ClearStoryData.com

Najnowszym przedsięwzięciem jest ClearStory Data, startup założony wspólnie z Vaibhav Nivarg i Johnem Cieslewiczem. Czym zajmuje się nowa firma? Wykorzystując technologię Google’a, ClearStory Data pomaga przedsiębiorstwom łączyć i analizować dane z wielu źródeł. Jest to odpowiedź na problem trapiący wiele firm, które zbierając ogromne ilości ważnych informacji, nie potrafią ich przetworzyć i wykorzystać.

Przykładem działania ClearStory Data jest np. analiza dla Starbucksa, łącząca wyniki sprzedaży z pogodą. Dzięki temu firma będzie wiedzieć, przy jakiej temperaturze najlepiej sprzedaje się lurowata latte.

Startup ClearStory Data jest obecnie wspierany przez Google Ventures i liczne grono indywidualnych inwestorów, którzy wierzą, że podobnie jak pozostałe projekty, w które zaangażowała się Sharmila, również i ten odniesie sukces.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.