Sieć oszalała na punkcie nowej reklamy. 21 mln widzów i nr 1 także w Polsce [wideo]

Sieć oszalała na punkcie nowej reklamy. 21 mln widzów i nr 1 także w Polsce [wideo]08.02.2011 18:44
Darth Vader po godzinach ;) (Fo. Flickr/d.loop/Lic. CC by)

"Gwiezdne Wojny" inspirują! Wiedzą o tym nie tylko fani, ale również marketingowcy. Udane nawiązanie do kinowej sagi mogliśmy oglądać podczas finału Super Bowla. Reklama zrobiła także furorę w Sieci.

"Gwiezdne Wojny" inspirują! Wiedzą o tym nie tylko fani, ale również marketingowcy. Udane nawiązanie do kinowej sagi mogliśmy oglądać podczas finału Super Bowla. Reklama zrobiła także furorę w Sieci.

Stacje telewizyjne wyceniają reklamy emitowane podczas finałowego meczu o mistrzostwo National Football League najwyżej w skali całego roku. Rekordzista zapłacił 90 tys. dolarów za… każdą sekundę emisji.

Z tego powodu firmy starannie przygotowują spoty, prezentowane podczas finałowego meczu. Stawiają na nietypową formę lub kontrowersyjny przekaz. Nie inaczej postąpił Volkswagen, który jednak zmienił konwencję. Nie czekając na wielki finał wypuścił wideo do Sieci.

Pokazany przez Volkswagena spot reklamuje najnowszą wersję Passata, który w połowie bieżącego roku ma trafić do dealerów. Ciekawy pomysł sprawił, że reklama skupiła na sobie uwagę nie tylko podczas meczu o mistrzostwo.

Pozbawiony dialogów spot jest najczęściej oglądanym filmem ostatniego weekendu w Niemczech, Kanadzie, Wielkiej Brytanii, Polsce i Argentynie.

Znalazł się również w ścisłej czołówce m.in. w Indiach, Izraelu, Francji, Hiszpanii i wielu innych krajach. Drugi ze spotów Volkswagena, zaprezentowany podczas Super Bowl, nie zdobył większego uznania.

Reklama z Vaderem nie cieszy się szczególnym zainteresowaniem w USA. Mimo to zdobyła w ciągu 6 dni od publikacji na YouTube niemal 21 milionów widzów z całego świata.

Warto przy okazji przypomnieć inny film, również związany z finałem Super Bowla.

1984 Apple's First Macintosh Commercial

Podczas finału w 1984 roku do legendy przeszedł Apple, prezentujący wizję świata rodem z "Roku 1984" Orwella. Sądzicie, że viral Volkswagena zostanie zapamiętany równie dobrze?

Źródło: YouTube

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.