Specgrupa Google'a zabierze się za odchudzanie Chrome'a

Specgrupa Google'a zabierze się za odchudzanie Chrome'a23.03.2011 16:58
Najwyższy czas zacząć odchudzanie! (Fot. Flickr/lululemon athletica/Lic CC by)

Google reklamuje swoją przeglądarkę jako szybką i lekką. Niestety, ostatnie wersje programu są już bardziej ociężałe. Wygląda na to, że twórcy przeglądarki w końcu to zauważyli – Google ma zamiar wysłać Chrome’a na kurację odchudzającą.

Google reklamuje swoją przeglądarkę jako szybką i lekką. Niestety, ostatnie wersje programu są już bardziej ociężałe. Wygląda na to, że twórcy przeglądarki w końcu to zauważyli – Google ma zamiar wysłać Chrome’a na kurację odchudzającą.

Plik instalacyjny pierwszej wersji Chrome’a miał wielkość 9 MB. Dziesiąta edycja tej przeglądarki urosła do... ponad 26 MB. Dla porównania – najnowsze wydanie Firefoksa w wersji dla Windowsa zajmuje około 12 MB, a plik instalacyjny Opery zawierający poza przeglądarką m.in. program pocztowy, chat i klienta BitTorrent to niecałe 9 MB!

Problem został w końcu dostrzeżony w Mountain View. Powołano specjalny zespół, którego głównym zadaniem jest zmniejszenie i przyspieszenie Chrome’a. Rosnąca objętość przeglądarki stwarza bowiem coraz więcej kłopotów.

Zauważalnym efektem wzrostu objętości jest coraz większa liczba nieudanych pobrań przeglądarki. W krajach, w których infrastruktura sieciowa jest dobrej jakości, zjawisko to nie jest dotkliwe. Problem staje się jednak widoczny np. w Indiach. Kłopot jest tym większy, że kraj ten ocenia się jako doskonały rynek dla przeglądarki Google’a.

Kolejnym przykładem sytuacji, w której większa objętość staje się dużym problemem, są pakiety aplikacji, do których dołączany jest Chrome. Symboliczny megabajt więcej w przypadku każdej z nich powoduje istotny wzrost objętości całego zestawu.

Jak zauważa jeden z twórców przeglądarki, Adam Barth, rosnące rozmiary pliku instalacyjnego są niemal niewidoczne z punktu widzenia programistów – każdy z nich dodaje bowiem zaledwie kilka kilobajtów kodu. Zdaniem Adama dobrym pomysłem będzie zmiana priorytetów:

[…] Jesteśmy fanatykami unikania spadku szybkości […]. Może powinniśmy stać się bardziej fanatyczni w kwestii rosnących rozmiarów pliku instalacyjnego?

Biorąc pod uwagę te zjawiska, za kiepski dowcip można uznać ostatnie zmiany, jakim poddano logo Chrome’a. Zdaniem autorów nowego symbolu przeglądarki prostsze logo ucieleśnia ducha Chrome’a – Sieć szybszą, lżejszą i łatwiejszą w obsłudze.

Nowy symbol Chrome'a
Nowy symbol Chrome'a

Równie dyskusyjnie – z punktu widzenia odchudzania Chrome’a – wygląda kwestia nowych możliwości przeglądarki. Wersja testowa kolejnej edycji została bowiem wzbogacona o funkcję zamiany mowy na tekst.

Co sądzicie o działaniach Google’a? Czy większa objętość pliku instalacyjnego Chrome’a ma dla Was praktyczne znaczenie?

Źródło: Cnet

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.