Steve Jobs nie wierzy w sukces Blu-ray

Steve Jobs nie wierzy w sukces Blu-ray08.07.2010 11:11
Blomedia poleca

Nawet ktoś tak genialny jak Steve Jobs ma prawo powiedzieć od czasu do czasu coś głupiego. Ot chociażby to, że Blu-ray nie ma żadnej przyszłości.

Nawet ktoś tak genialny jak Steve Jobs ma prawo powiedzieć od czasu do czasu coś głupiego. Ot chociażby to, że Blu-ray nie ma żadnej przyszłości.

Jobs nie raz już udowodnił, że jest prawdziwym mózgowcem jeśli idzie o promocję sprzętu i wdrażanie nowych, często bardzo ryzykownych technologii. Jego zamiłowanie do cyfrowej dystrybucji też jest zrozumiałe. W końcu zarabia na niej krocie. Ale tym razem chyba trochę przesadził.

[cytat]Blu-ray zaczyna przypominać nośniki audio high-end, które miały być następcami płyt CD. I tak samo jak one zostanie pokonany przez formaty ściągane z sieci - powiedział szef Apple.[/cytat]

Oczywiście nie można odebrać cyfrowej dystrybicji miejsca w dzisiejszym i przyszłym świecie. Coraz szybsze łącza już teraz pozwalają na streaming materiału w 720p (może trochę udawanym, ale jednak). 1080p w przyzwoitej jakości zapewne kiedyś też się pojawi. Sęk w tym, że nic nie wskazuje jakoby nośniki fizyczne miały przejść szybko do lamusa. Wręcz przeciwnie. Popularność Blu-ray rośnie nieprzerwanie. Ot chociażby w Wielkiej Brytanii gdzie w pierwszym kwartale 2010 roku wzrost sprzedaży sięgnął prawie 70 procent. To właśnie w tym formacie sprzedawanych jest około 20% wszystkich filmów na Wyspach.

Do tego dochodzi jeszcze obraz trójwymiarowy, który w wersji Full HD z akceptowalnym przez HDTVmaniaków bitratem będzie zajmował dostatecznie dużo miejsca by zabić skutecznie marzenia o jego wersji internetowej. Przynajmniej nie w takiej jakości jak z Blu-ray 3D.

Mówiąc krótko, przepowiednie Jobsa o całkowitej eliminacji nośników fizycznych na rzecz cyfrowej dystrybucji mogą się ziścić. Ale coś czuję, że nie za życia dyrektora Apple.

Źródło: TechSfera

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.