Świąteczne zakupy - nie daj się zrobić w jajo

Świąteczne zakupy - nie daj się zrobić w jajo21.04.2011 23:00
Świąteczne zakupy - unikaj pułapek
Kira Czarczyńska

Przygotowania do Świąt Wielkanocnych to między innymi bieganie po sklepach i kompletowanie składników do przygotowywanych potraw. Plus, oczywiście, różnych dodatków czy ozdób. Handlowcy świetnie wiedzą, że skupieni na świętach - chętniej sięgamy po portfel. Nie dajmy się nabrać na ich sztuczki...

Przygotowania do Świąt Wielkanocnych to między innymi bieganie po sklepach i kompletowanie składników do przygotowywanych potraw. Plus, oczywiście, różnych dodatków czy ozdób. Handlowcy świetnie wiedzą, że skupieni na świętach - chętniej sięgamy po portfel. Nie dajmy się nabrać na ich sztuczki...

Sposobów na wyciągnięcie od nas większej kwoty niż ta, którą planowaliśmy wydać, jest sporo. Większość działa równie skutecznie przez cały rok. Są jednak takie, które "dedykowane" są konkretnym okresom - na przykład właśnie świątecznym...

Sztuczki wielkanocne dzielą się zasadniczo na kilka grup, choć cel jest oczywiście ten sam: mamy wyjść ze sklepu z masą zbędnych nam rzeczy...

Gazetki reklamowe

  • świąteczny klimat - nawet zwykły nóż będzie tam przedstawiony w otoczeniu wielkanocnych potraw; wszyscy chcemy mieć święta przyjemne i rodzinne, więc często nabywamy w taki sposób reklamowane produkty.
  • przeceny - większość proponowanych przedmiotów jest albo względnie tania, albo ma znaczek \cena niższa o X%; oczywiście, skoro przed świętami mamy i tak spore wydatki, to zechcemy zaoszczędzić... i wydamy dwa razy tyle na rzeczy zupełnie nam zbędne.
  • promocje jednodniowe - tylko dzisiaj możesz kupić ładne serwety z króliczkami za połowę ceny; świetna świąteczna okazja, dołożysz je do tych podobnie przecenionych, które kupiłeś rok temu.
  • ograniczenie ilości produktu - nie dość że jest to okazja, to jeszcze trzeba się spieszyć, bo zaraz nam wszystko wykupią; logika idzie na spacer i chcemy zdążyć przed innymi.

Ekspozycja towarów

Najbardziej widoczne będą te produkty, które jednoznacznie kojarzą się ze świątecznym nastrojem i wszystkim, co w nich przyjemne. Skoro już kupiliśmy dużo jedzenia, to niewielki obrusik przeceniony o 50% wydaje się miłym uzupełnieniem.

Dużo ozdób czy drobnych przedmiotów jest sprzedawanych pojedynczo. Dlaczego? Zawsze łatwiej się zdecydować na zakup ozdobnego kurczaczka za 3 złote, niż pakietu 10. takich kurczaczków za 30 złotych. Ale że jeden kurczaczek nie ma większego sensu, to weźmiemy kilka... nie sumując przy tym za bardzo ceny, bo przecież one są takie tanie.

A przy samych kasach, których oczywiście połowa będzie zamknięta żeby kolejki zbyt szybko się nie przesuwały, zobaczymy czekoladowe króliczki, słodycze w kształcie jajek i kilka innych drobiazgów jednoznacznie kojarzących się z przyjemnością. I je także zapewne kupimy, w końcu są tanie i smaczne, a stanie w kolejce nudne...

Jak się bronić przed podstępnym marketingiem?

Najskuteczniejsza jest, jak zawsze, konkretna lista zakupów. Wypiszmy na niej nie tylko jedzenie, ale też takie rzeczy jak świąteczne ozdoby czy przedmioty użytkowe - deska do krojenia, obrus, talerze. Oczywiście, wpisujemy to, czego rzeczywiście nam brakuje.

Warto dodać odrębny "dział" - czyli rzeczy, które ewentualnie można kupić bo są potrzebne, choć nie jest to nic pilnego. Wtedy kupimy tylko serwetki, bez długopisu z króliczkiem.

Możemy też wykorzystać gazetki reklamowe, tyle, że w sposób zupełnie inny niż chcieliby sprzedawcy. Jeśli przeceniony produkt zobaczymy na zdjęciu, we własnym domu, mając sporo czasu do namysłu - łatwiej dojdziemy do wniosku, że w zasadzie nie jest nam potrzebny. Ułatwia to unikanie impulsywnych zakupów.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.