Świąteczne życzenia, świąteczna atmosfera, świąteczny spam

Świąteczne życzenia, świąteczna atmosfera, świąteczny spam22.12.2008 09:00
K Falernowa

Święta skomercjalizowały nam się już parę lat temu. Aktualnie jest to nie tyle wydarzenie religijne, co okazja dla handlowców do zarobienia sobie sporej ilości gotówki w ciągu zaledwie miesiąca. Pojawiają się reklamy, akcje marketingowe, hostessy w kusych czerwonych spódniczkach i czapkach Mikołaja... i spam. Dużo spamu. Bo im więcej spamu, tym większa szansa że ktoś coś jednak kupi.

Z istnienia problemu "świątecznego spamu" zdają sobie sprawę nawet nasze władze. Na stronach Ministerstwa Infrastruktury już dwa tygodnie przed Świętami zostało zamieszczone następujące ostrzeżenie:

Święta skomercjalizowały nam się już parę lat temu. Aktualnie jest to nie tyle wydarzenie religijne, co okazja dla handlowców do zarobienia sobie sporej ilości gotówki w ciągu zaledwie miesiąca. Pojawiają się reklamy, akcje marketingowe, hostessy w kusych czerwonych spódniczkach i czapkach Mikołaja... i spam. Dużo spamu. Bo im więcej spamu, tym większa szansa że ktoś coś jednak kupi.

Z istnienia problemu "świątecznego spamu" zdają sobie sprawę nawet nasze władze. Na stronach Ministerstwa Infrastruktury już dwa tygodnie przed Świętami zostało zamieszczone następujące ostrzeżenie:

W związku ze zbliżającymi się Świętami Bożego Narodzenia wszyscy możemy spodziewać się wzmożonej aktywności spamerów, którzy nie tylko kusić nas będą wyjątkowymi okazjami tanich zakupów czy szansą na wysoką wygraną w konkursie lecz również przekonywać do odwiedzenia wybranych stron www, pobrania "darmowego" oprogramowania, czy rejestracji w nowych portalach internetowych.

W ubiegłym roku spam około świąteczny wynosił średnio 84,9% całego ruchu pocztowego. Można się spodziewać, że w tym roku będzie znacznie gorzej, skoro niezależnie od Świąt - spam stanowi 90% maili. Wzrost ilości niechcianych reklam tradycyjnie zaczął się w połowie listopada, a spadać zacznie zaraz po Nowym Roku.

Spamerzy robią się też coraz cwańsi. Rok temu modne było tytułowanie spamu jako "zarób na świąteczne prezenty" (oczywiście bez informacji jak zarobić, za to ze wskazaniem co kupić), w tym roku niechciane wiadomości pocztowe lubią udawać poradniki: "co kupić dla [...]?" czy "nie masz pomysłu na prezent?".

W odniesieniu do spamu świątecznego stosować należy rzecz jasna te same zasady postępowania, co w pozostałe miesiące roku:

  1. Absolutnie nie otwierać żadnych załączników dodawanych do takich wiadomości - no, chyba że ktoś szuka pretekstu do reinstalacji systemu...
  1. Nie odpowiadać na spam. Także na ten, w którym jest informacja "odpowiedz aby wypisać się z listy..." - nie wypiszą cię, dostaną tylko potwierdzenie że adres jest aktywny i można na niego więcej wysyłać.
  1. Nie klikać w linki zamieszczane w takich wiadomościach - często kierują na strony ze złośliwym oprogramowaniem. Nie instalować też "dodatkowych kodeków" czy programów żeby "obejrzeć świąteczny filmik".

A przez te trzy świąteczne dni - najlepiej w ogóle zająć się rodziną, zamiast siedzieć przy komputerze. Problem spamu to rozwiązuje, niestety tylko chwilowo ale zawsze to pewien odpoczynek...

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.