Świętujemy urodziny Super Mario Bros

Świętujemy urodziny Super Mario Bros13.09.2010 10:26
Szymon Adamus

To właśnie dzisiaj mija 25 lat od japońskiej premiery Super Mario Bros - jednej z najlepiej sprzedających się gier w historii. Wszystkiego najlepszego Mario.

To właśnie dzisiaj mija 25 lat od japońskiej premiery Super Mario Bros - jednej z najlepiej sprzedających się gier w historii. Wszystkiego najlepszego Mario.

Wąsaty hydraulik pojawił się już w 1981 roku w grze Donkey Kong. Wtedy nie był to jeszcze Mario, ale po prostu "Jumpman". Później byłojeszcze Donkey Kong Junior w 1982 i wreszcie Mario Bros w 1983 roku. To w tej grze poznaliśmy go jako sympatycznego hydraulika, który biega sobie po Grzybowym Królestwie i z powodu najwyraźniej idealnie działającej kanalizacji zajmuje się głównie ratowaniem księżniczki... która - jak na przekór - jest w innym zamku.

Źródło zdjęć: © [źródło](http://grrr.pl/images//2010/09/anothercastle.jpg)
Źródło zdjęć: © [źródło](http://grrr.pl/images//2010/09/anothercastle.jpg)

13 września 1985 roku w Japonii miała premierę kontynuacja tej gry. Super Mario Bros na konsolę Nintendo Entertainment System stała się hiciorem, który przeszedł już do historii. Shigeru Miyamoto stworzył grę, która sprzedała się w grubo ponad 40 milionach sztuk i sprawiła, że Mario stał się jedną z najlepiej rozpoznawanych postaci ze świata gier wideo.

Tak, tak. Już wtedy kolega Mario był znany. Dzisiaj to już postać kultowa. Był film (niestety), były seriale animowane, nowe gry, komiksy, tysiące  zdjęć i rysunków wzorowanych na tej postaci... W sumie to łatwiej byłoby wymienić to, czego z udziałem Mario jeszcze nie było.

Gra znalazła się na szóstym miejscu rankingu 50 najpopularniejszych serii wszech czasów Księgi Rekordów Guinnessa, a sama maskotka i cała seria dostały ogółem siedem wyróżnień w Księdze z roku 2008. Jego gwiazdę można znaleźć w Walk of Game (centrum Metreon w San Francisco) - odpowiedniku Hollywoodzkiego Walk Of Fame.

Źródło zdjęć: © [źródło](http://s2.blomedia.pl/gadzetomania.pl/images/2010/09/WalkOfGame1.jpg)
Źródło zdjęć: © [źródło](http://s2.blomedia.pl/gadzetomania.pl/images/2010/09/WalkOfGame1.jpg)

Mario można też obejrzeć w Hollywoodzkim muzeum figur woskowych, a w USA jest on podobno bardziej rozpoznawalny niż Myszka Mickey. Ten koleś pojawiał się nawet w społecznych kampaniach reklamowanych, zachęcając dzieciaki do picia mleka!

I to wszystko w 25 lat. Co będzie za kolejne 25? Niedowiarki mogłyby powiedzieć, że następnego ćwierćwiecza Mario już nie wytrzyma. Patrząc jednak na wyniki finansowe takich gier, jak New Super Mario Bros (15,6 mln sprzedanych kopii) czy Mario Kart Wii (22,89 mln sztuk), nie martwię się o przyszłość tej postaci. Mario jeszcze nie wybiera się na emeryturę. Już Nintendo się o to postara...

Źródło: Walk of GamegamrreviewGuinness

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.