Szukasz inspiracji? Sahil Lavingia zarobił pierwsze 100 tys. dolarów, gdy miał 15 lat

Szukasz inspiracji? Sahil Lavingia zarobił pierwsze 100 tys. dolarów, gdy miał 15 lat03.04.2012 20:00
Sahil Lavingia (Fot. Dispatch.com)

Sahil Lavingia jest przykładem, w jaki sposób dzięki pomysłowości i ciężkiej pracy można osiągnąć niezależność finansową. Udało mu się to w wieku, w którym mógł wprawdzie kupić dobre auto, ale od zdobycia prawa jazdy dzieliły go jeszcze długie lata. Jak to osiągnął?

Sahil Lavingia jest przykładem, w jaki sposób dzięki pomysłowości i ciężkiej pracy można osiągnąć niezależność finansową. Udało mu się to w wieku, w którym mógł wprawdzie kupić dobre auto, ale od zdobycia prawa jazdy dzieliły go jeszcze długie lata. Jak to osiągnął?

Sahil Lavingia ma 19 lat. Był jednym z pierwszych pracowników serwisu Pinterest, a obecnie prowadzi własną platformę e-commerce Gumroad. Jak sam wspomina, zarabia na siebie już od dłuższego czasu. Choć rodzice nie dali mu ani grosza, jako piętnastolatek zgromadził całkiem sporą kwotę 100 tys. dolarów.  W jaki sposób ją zdobył?

Jak opowiada w jednym z wywiadów, jego przygoda z branżą IT i zarabianiem dużych pieniędzy zaczęła się, gdy szkoła, w której się uczył, podarowała wszystkim uczniom za darmo licencje Photoshopa. Sahil zaczął uczyć się obsługi tej aplikacji, gdy uświadomił sobie, że nagle zyskał dostęp do oprogramowania o dużej wartości.

Dzięki darmowym tutorialom znalezionym w Sieci nauczył się podstaw obsługi i zaczął projektować strony internetowe, jednak jako czternastolatek poczuł się zmęczony taką pracą i postanowił spróbować czegoś innego.

Flippa.com
Flippa.com

Zajął się tworzeniem prostych aplikacji, jak np. lista zadań do wykonania czy narzędzie do publikowania na Twitterze statusów z Facebooka. Co istotne sam nie był programistą – opracowywał pomysł, a następnie szukał kogoś z odpowiednią wiedzą, aby za kilkadziesiąt dolarów napisał aplikację - pomysły w postaci działających stron internetowych były potem sprzedawane w serwisie Flippa.

Skala tej działalności była na tyle duża, że jako piętnastolatek mógł się pochwalić sześciocyfrowym saldem konta. Konieczność zlecania zadań frustrowała Sahila na tyle, że samodzielnie opanował HTML, CSS i PHP, a następnie tworzenie aplikacji dla iOS.

Z propozycją pracy zwrócił się do niego Pinterest, który dopiero startował i, jak wspomina Sahil, liczył około 5 tys. użytkowników (w artykule Michała znajdziecie więcej informacji o tym, jak działa Pinterest). Sahil odpowiadał za layout serwisu, jednak, jak sam stwierdził, nie był do końca przekonany, czy Pinterest jest tym, co chciałby robić w życiu. Wpadł wówczas na pomysł opracowania niezwykle prostej platformy sprzedażowej.

Gumroad.com
Gumroad.com

Wszystkie prace przy Gumroad wykonał samodzielnie (serwis jest już częściowo przetłumaczony na polski!), dbając o to, by koszty były jak najniższe. Pomysł działania Gumroad polegał na tym, by umożliwić internautom łatwe sprzedawanie tego, co sami potrafią zrobić – chodzi nie tylko o fizyczne przedmioty, jak np. koszulki, ale też np. o ikony sprzedawane za jednego dolara.

Wystarczy przesłać znajomym lub potencjalnym zainteresowanym link prowadzący do produktu. Cała transakcja sprowadza się do dwóch kliknięć. Jak to działa w praktyce? Demo Gumroad znajdziecie na tej stronie.

Gumroad działa dopiero od kilku tygodni i poza Sahilem zatrudnia jeszcze dwóch pracowników. Na mówienie o sukcesie jest jeszcze za wcześnie, jednak serwis wzbudził zainteresowanie inwestorów. Sahil, mimo młodego wieku, nie miał żadnego problemu z przekonaniem ich, by zainwestowali w serwis ponad milion dolarów. Inne projekty Sahila można zobaczyć na jego stronie WWW.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
15 lat Opery
Łukasz Jasiński
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.