Szybka podstawowa analiza SEO dla twojego bloga

Szybka podstawowa analiza SEO dla twojego bloga15.02.2011 17:00
SEO - podstawowa analiza dla twojego bloga
Kira Czarczyńska

Od czasu, kiedy nagle okazało się, że katalogi stron WWW przestały w zasadzie mieć jakiekolwiek znaczenie dla odbiorcy i korzysta on teraz praktycznie wyłącznie z wyszukiwarek - skrót SEO jest przez niektórych wymawiany z niemal uduchowionym szacunkiem. Jasne, jest to w większości przypadków przesada, jednak pewne podstawy warto uwzględniać nawet pisząc sobie prywatnego bloga o różnych codziennych sprawach...

Od czasu, kiedy nagle okazało się, że katalogi stron WWW przestały w zasadzie mieć jakiekolwiek znaczenie dla odbiorcy i korzysta on teraz praktycznie wyłącznie z wyszukiwarek - skrót SEO jest przez niektórych wymawiany z niemal uduchowionym szacunkiem. Jasne, jest to w większości przypadków przesada, jednak pewne podstawy warto uwzględniać nawet pisząc sobie prywatnego bloga o różnych codziennych sprawach...

Co to jest to "SEO"?

SEO to skrót od angielskiego "Search Engine Optimization" - czyli optymalizacji stron internetowych pod mechanizmy wyszukiwarek. W chwili obecnej, bądźmy szczerzy, głównie pod Google. Robi się to właśnie po to, żeby dana witryna była jak najlepiej zindeksowana i pojawiała się na czołowych miejscach w wynikach wyszukiwania związanych z nią fraz, haseł czy pojęć.

Pozycjonowanie to obecnie potężny rynek, w większości przypadków więc i tak na pierwsze miejsce nie wskoczymy (chyba, że akurat faktycznie dobrze się na tym znacie - ale wtedy nie potrzebujecie tego tekstu). Jednak każda poprawka dająca w efekcie poprawę czasu ładowania się strony czy odpowiednie wykorzystanie struktury kodu automatycznie w jakimś zakresie naszą pozycję poprawi.

Szybka, podstawowa analiza online.

Porad na temat optymalizacji stron internetowych jest mnóstwo - można je znaleźć choćby na stronach:

...i w wielu innych miejscach. Są tam też zwykle linki do przydatnych narzędzi analizujących budowę naszej strony i wskazujących, jakie popełniamy błędy i jak ich można uniknąć.

Jeśli ktoś jednak na szybko chciałby sprawdzić sobie zupełnie podstawowe zasady...

Możemy skorzystać z banalnie prostego w obsłudze narzędzia online, które wskaże nam główne błędy, podpowie, na co uważać - a nawet pochwali za stosowanie się do określonych zasad.

Z samych wyników analizy możemy dowiedzieć się, czy nie popełniamy zupełnie podstawowych błędów, oraz wywnioskować, co możemy zrobić lepiej. Zwykle są to drobne poprawki, które nie zajmą nam nawet szczególnie dużo czasu.

Jak jednak sami autorzy przypominają:

"Warto pamiętać, że powyższa analiza niekoniecznie sprawdzi się w przypadku każdej strony internetowej. Będzie tak np. w przypadku blogów w serwisie Blogger.pl, w którym informacji o liczbie zewnętrznych obrazków nie należy traktować zbyt poważnie, gdyż są one serwowane z serwerów tego serwisu ale z innej domeny. Podobnie rzecz ma się z informacjami na temat atrybutów 'alt' i 'title'. Często na stronach jest mnóstwo obrazków związanych tylko i wyłącznie z wyglądem strony."

Jeżeli więc zależy nam na bardziej fachowych informacjach albo chcemy pozycjonować konkretną stronę - niestety, ale trzeba albo zadbać o własną wiedzę, albo zainwestować w specjalistę.

zanim pojawią się uwagi: nie, to nie miał być poradnik SEO - to tylko wskazówki, po co nam takie informacje w ogóle są potrzebne, oraz gdzie ich można poszukać jeśli nie ma się jeszcze wiedzy na ten temat...*

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.