Transparentny T-OLED LG już w Polsce. Sprawdziłam, czy faktycznie robi tak piorunujące wrażenie

Transparentny T-OLED LG już w Polsce. Sprawdziłam, czy faktycznie robi tak piorunujące wrażenie16.10.2019 14:19
T-OLED
Źródło zdjęć: © WP

Transparentny ekran OLED z linii LG Digital Signage dla firm to ostatnia nowość od LG. Przezroczysty, ultracienki, naszpikowany technologią. Ma być ważnym krokiem w rozwoju wyświetlaczy przyszłości i podbić rynek retail. Czy jest to sprzęt dla każdego?

Idąc na prezentację "przezroczystego telewizora" można mieć wiele wyobrażeń na temat tego, co się zaraz zobaczy. Czy jest w 100 proc. przezroczysty, czy można na nim oglądać filmy, czy pasowałby do mojego salonu? A może lepiej wyglądałby w sypialni?

Po przybyciu na miejsce dowiaduje się, że nie jest to do końca telewizor, tylko bardziej monitor. Aha, ale czy mogę oglądać na nim filmy? Uff, w tym przypadku odpowiedź jest pozytywna - tak, mogę. Tylko taka przyjemność kosztuje aż 111 tys. złotych - jest to jego sugerowana cena sprzętu LG.

Przeźroczysty ekran. Oto czym się wyróżnia

T-OLED przedstawiany jest jako produkt przeznaczony do sklepów. Wyróżnia wysoka rozdzielczość i duży kontrast, 38 proc. przezroczystość, a także to, że w odróżnieniu od innych modeli w panelu przezroczystym kolorem jest czarny, a nie biały.

Faktycznie, jakość obrazu jest naprawdę imponująca, ale zanim zacznie się na nią zwracać uwagę, trzeba przestać się dziwić. A czym? Przezroczystością monitora. To ona jest tu główną innowacją, którą zapewnia ekran T-OLED.

Przezroczystość ekranu sprawia, że początkowo nie wiadomo, na co patrzeć. Skupiać wzrok na tym, co dzieje się na wyświetlaczu, czy raczej na tym, co dzieje się za nim? Potrzeba chwili, aby zrozumieć, o co w tym wszystkim chodzi.

T-OLED, Źródło zdjęć: © WP
T-OLED
Źródło zdjęć: © WP

Gdy opanowałam już tę sztukę, przyznałam, że T-OLED LG robi wrażenie. Wyróżnia się na tle innych rozwiązań. Można go nawet porównać do diamentu pośród innych kamieni szlachetnych. Czy chciałabym go mieć w swoim posiadaniu? Zdecydowanie tak.

  • Jest to na pewno nowatorskie rozwiązanie, w tej chwili dostępne tylko i wyłącznie w ofercie LG, jako producenta rozwiązań Digital Signage. Monitor pojawił się w naszej ofercie w tym roku, był prezentowany na ISE, a w tej chwili trafił do masowej produkcji - powiedział w rozmowie z WP Tech Robert Buława, ID Sales Director.

Czy T-OLED LG jest dla każdego?

Transparentny T-OLED jest bardziej przeznaczony dla biznesu. Dlaczego? Dlatego, że nie jest to typowy telewizor, a bardziej monitor. Można wyświetlać na nim tak naprawdę wszystko, ale trudno wyobrazić sobie oglądanie filmów w pełnym skupieniu, kiedy widać wszystko, co się za ekranem znajduje.

T-OLED, Źródło zdjęć: © WP
T-OLED
Źródło zdjęć: © WP
  • Są trzy obszary rynku, które powinny być zainteresowane tym produktem - dodaje Buława. - Po pierwsze retail, czyli wszystkie witryny sklepowe, sklepy, miejsca, gdzie ludzie się spotykają, restauracje itd. Drugi rynek to korporacje. Wszelkiego rodzaju recepcje, showroom'y, miejsca spotkań itd. Trzecie miejsce, też bardzo ciekawe moim zdaniem to tzw. public - dworce, lotnisko, tylko takie bardziej luksusowe miejsca np. strefy vipowskie dla klientów biznes, klientów pierwszej klasy.

Czy cena T-OLED powala?

Sugerowana cena T-OLED to 111 tys. złotych. Jest wysoka, co również stanowi pewne ograniczenie dla potencjalnych nabywców. Firma zapewnia jednak, że istnieje wiele możliwości finansowania dla klientów zainteresowanych zakupem np. opcja leasingu. Istotne jest to, że wraz ze wzrostem wolumenu sprzedaży cena najprawdopodobniej będzie spadać.

  • Zapotrzebowanie w Europie na ten produkt jest bardzo duże. W Polsce pracujemy już nad kilkoma bardzo ciekawymi innowacyjnymi projektami, ale będziemy się nimi chwalić dopiero na początku stycznia - podkreślił ID Sales Director LG.

Specyfikacja T-OLED

T-OLED waży niewiele, niecałe 14 kg. Został zaprojektowany tak, aby nie sprawiać problemów przy jego montażu. Można go nabyć w dwóch wersjach: Open Frame oraz Standalone. "Wersja Open Frame wygląda jak 55-calowa tafla szkła i może być instalowana pojedynczo lub jako ściana wielomonitorowa 2 x N.

Elementy sterujące mogą być ukryte w odległości nawet 1,6 m od wyświetlacza. Wersja Standalone to pojedynczy panel z elementami sterującymi, wbudowanymi w podstawę. Więcej informacji na temat specyfikacji T-OLED od LG poniżej:

  • Przekątna ekranu - 55\
  • Technologia wykonania panelu - OLED
  • Proporcja obrazu - 16:9
  • Rozdzielczość natywna - 1,920 x 1,080 (FHD)
  • Jasność - 400/150 cd/m²
  • Transparentność - 38% (panel)
  • Kąt widzenia - 178 x 178
  • Czas reakcji matrycy - 1 milisekunda
  • Żywotność - 30,000 godzin
  • Czas pracy - 18 godzin / 7 dni w tygodniu (tylko dla ruchomych treści video)
  • Położenie - Poziome / Pionowe
Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.