?Twój pomysł nigdy nie wypali?, czyli

?Twój pomysł nigdy nie wypali?, czyli31.08.2009 11:00
kop
Sabina Stodolak
  • jak radzić sobie z osobami, które podkopują twoją wiarę w siebie

Czy uważasz, że jesteś wystarczająco pewny siebie aby nie dać się pognębić innym? Czy myślisz, że gdybyś rozpoczynał własny biznes, lub nagle zmienił swoje życie o 180? dałbyś radę nie przejmować się komentarzami innych ludzi, którzy zamiast cię wspierać zaczęliby cię dołować? Ile razy ktoś musiałby ci powiedzieć - ?Oszalałeś? Porzuciłeś pracę w korporacji aby produkować karmę dla koników polnych? To nigdy nie wypali"- żebyś znalazł się na kozetce u psychiatry z diagnozą depresji?

  • jak radzić sobie z osobami, które podkopują twoją wiarę w siebie

Czy uważasz, że jesteś wystarczająco pewny siebie aby nie dać się pognębić innym? Czy myślisz, że gdybyś rozpoczynał własny biznes, lub nagle zmienił swoje życie o 180? dałbyś radę nie przejmować się komentarzami innych ludzi, którzy zamiast cię wspierać zaczęliby cię dołować? Ile razy ktoś musiałby ci powiedzieć - ?Oszalałeś? Porzuciłeś pracę w korporacji aby produkować karmę dla koników polnych? To nigdy nie wypali"- żebyś znalazł się na kozetce u psychiatry z diagnozą depresji?

Nie lubimy kiedy inni negatywnie nas oceniają. Boimy się tego i staramy się działać tak jak inni, aby zbytnio nie odstawać. Nie wierzysz? A słyszałeś kiedyś o czymś takim jak konformizm i eksperyment Ascha? Jeśli jednak działamy tak jak wszyscy, to mamy podobne do ?wszystkich życie" a przynajmniej do tych, którzy nas otaczają najbliżej (grupujemy się bowiem najczęściej na zasadzie podobieństwa). W efekcie, jeśli chcesz coś w swoim życiu zrobić innowacyjnego i nietypowego - np. założyć własny biznes, porzucić pracę w korporacji i zająć się rękodziełem, czy też zamienić rolami społecznymi z żoną (ja pilnuję dziecka, ona pracuje) czeka cię ciężka przeprawa z Twoim otoczeniem, czyli ludźmi, którzy zamiast wsparcia, okażą ci niewiarę, powątpiewanie a niekiedy nawet pogardę.

Ich postawa nie wynika bynajmniej z troski, lecz najczęściej ze strachu. Strachu przed tym, że Tobie uda się coś, przed czym oni stchórzyli, czego się nie podjęli - na wszystkie sposoby będą więc próbować cię zdołować. Kogo możesz spotkać i jak sobie z taką osobą poradzić?

Duchołamacze

?Żartujesz? Przecież to się nigdy nie sprzeda - tylko tracisz czas". ?Chcesz tak ryzykować? A co będzie z Twoją emeryturą jeśli ci się nie uda? Albo jak zachorujesz?" - duchołamaczy jest najwięcej. To osoby, które same nie mają odwagi lub motywacji aby zrobić coś z własnym życiem, narzekają więc na wszytko dookoła nic przy tym nie robiąc. Taka osoba, jeśli zaczniesz opowiadać jej o twoim pomyśle na biznes, czy nowy zawód znajdzie od razu 1001 powodów dla których twój pomysł jest fatalny i nie ma prawa zadziałać.

Jeśli coś zmieniasz w swoim życiu i ryzykujesz, musisz otaczać się pozytywnymi i entuzjastycznie nastawionymi ludźmi, którzy zaczną cię wspierać - jeśli w twoim otoczeniu są sami duchołamacze, złamią twój zapał i chęci, zanim jeszcze na dobre się rozkręcisz.

Jak poradzić sobie z takimi osobami? Najlepiej zmienić temat z twojego biznesu czy pomysłu na coś innego (najłatwiej na coś na co też można ponarzekać) - np. A słyszałeś, że 80% inżynierów z chęcią wyjechałoby za pracą za granicę? No popatrz, jak tracimy kadrę..." Duchołamacz znajdzie sobie dzięki temu nowy temat do narzekania i przestanie cię dołować.

Naukowcy

*?No gratuluje pomysłu, ale wiesz że 90% startupów nie wypala? Ludzie rzucają pracę, tracą oszczędności i zostają na lodzie?" *

Naukowcy to ludzie, którzy posiadają wystarczającą wiedzę, aby zabić cię faktami. To oni mówią że ?*był już kiedyś taki pomysł i nie wypalił", ? statystycznie, udaje się jednemu na 20", ?szanse na sukces w tej branży wynoszą około 12%" *O ile duchołamaczy można zwyczajnie zignorować, gołe fakty znacznie trudniej.

Radząc sobie z Naukowcami warto pamiętać, że statystyki które głoszą odnoszą się do innych osób i innych biznesów - nie do ciebie. To inne realia rynkowe, inne czasy i inny innowator.

Kpiarze

*?I jak tam nasza malutka hodowla karaluszków?, kupuje ktoś te paskudztwa?" Przedrzeźniacze to osoby, które próbują twoje pomysły sprowadzić do parteru. Patrzą na ciebie z góry i zadają pytania w taki sposób, aby zwiększyć prawdopodobieństwo usłyszenia negatywnej odpowiedzi. (mp. pytanie *? i jak tam ma się nasz malutki biznesik? jest już choć kilku klientów?" *od razu zakłada, że a) biznes jest mały, b) klientów jest zaledwie kilku).

Z takimi osobami nie warto walczyć przez wyjaśnianie ?biznes to już trzy magazyny, 30 pracowników i 100 klientów - i tak powie że to malutko, słabiutko, nieporadnie...a ty poczujesz się gorzej...Z kpiarzem, najlepiej walczyć kpiarstwem (?malutki biznesik jakoś przędzie, a co tam u ciebie? Twój szefik nadal się ciebie czepia bez powodu? Nie chcesz zmienić pracy? Choć w kryzysie to pewnie trudno - jeszcze w branży która tak ucierpiała..." Kpiarz, rychło znajdzie sobie inną ofiarę, z której będzie mógł szydzić - tylko w ten sposób poczuje się lepiej.

Znacie jeszcze jakieś inne sposoby których używają inni ludzie, by pokazać wam, że NA PEWNO się mylicie?

gwoli wyjaśnienia- znajomy prowadzi hodowlę świerszczy, karaluchów a ostatnio również szarańczy - ze sporym powodzeniem. *

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.