Twórcy na razie nie garną się do wirtualnej rzeczywistości. Rewolucji nie będzie?

Twórcy na razie nie garną się do wirtualnej rzeczywistości. Rewolucji nie będzie?23.03.2014 01:31
Adam Bednarek

Ubisoft, czyli jeden z gigantów, z dystansem podchodzi do wirtualnej rzeczywistości. A bez gigantów trudno będzie ją rozkręcić.

Koło się zamknie? Wirtualna rzeczywistość nie stanie się popularna, bo nie będzie na niej głośnych gier. Nie będzie, bo twórcy nie będą chcieli w nie inwestować. Gier zabraknie, więc wirtualna rzeczywistość zawiedzie...

To czarny scenariusz, ale wbrew pozorom nie tak nieprawdopodobny. Ubisoft już zapowiada, że musi sprzedać się co najmniej milion urządzeń z wirtualną rzeczywistością, by firma zainteresowała się technologią.

Far Cry 4 w wirtualnej rzeczywistości?

Nawet gdyby udałoby się przeskoczyć zakładaną przez Ubiosft poprzeczkę, to może być z tym problem. Wysokobudżetowe produkcje kosztują sporo już bez VR, więc budżet musiałby być gigantyczny. A czy wirtualną rzeczywistość kupią hardkorowcy, by drogie gry AAA się później sprzedały?

Co innego gry rodzinne lub imprezowe. Ubisoft w swojej ofercie takie ma – wystarczy wspomnieć o serii Just Dance czy Your Shape. Firma wykorzystała potencjał kontrolerów ruchu wiedząc, że jest ich na rynku wiele i zainteresowanie jest spore. W te tytuły graliśmy za pomocą Kinecta, PlayStation Move czy na Wii.

Tyle że to tytuły dla niedzielnych graczy. Owszem, Ubisoft stworzył też Fighter Within na Xbox One, bijatykę wykorzystującą Kinecta, ale takich przykładów jest mniej. Rzadko kiedy twórcy ryzykowali i wydawali wysokobudżetową produkcję robiącą użytek z kontrolerów ruchu.

Choć zapowiadało się przecież, że PlayStation Move i Kinect do idealne urządzenia dla wyjadaczy. Strzelanie jak z pistoletu, chowanie się za kanapą-osłoną. Zapowiedzi były obiecujące, rzeczywistość poszła jednak swoją drogą. Trafiając do portfeli niedzielnych graczy.

I z wirtualną rzeczywistością może być podobnie. Niewymagające tytuły staną się popularne, „hardkorowych” - mam na myśli takie serie jak np. Far Cry, Killzone czy Assassin's Creed – większość zostawi w spokoju, pozwalając grać nam na standardowych kontrolerach.

Dlaczego? Odpowiedź zawsze jest taka sama: łatwiej i taniej zrobić grę rodzinną w wirtualnej rzeczywistości niż rewolucyjną grę akcji, w której VR będzie. To pierwsze na pewno sprzeda się w milionowym nakładzie, z drugim może być już problem.

Na razie to tylko prognozy, ale warto zauważyć, że giganci ostrożnie podchodzą do pomysłu na wirtualną rzeczywistość. Bez nich w tym biznesie trudno o sukces.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.