Wideo na Instagramie – czyli tak, Vine ma czego się bać

Wideo na Instagramie – czyli tak, Vine ma czego się bać21.06.2013 12:00
Wideo na Instagramie
Marta Wawrzyn

Instagram wczoraj dał użytkownikom to, czego wszyscy się spodziewali: możliwość dzielenia się krótkimi filmikami wideo. Mimo że twitterowy Vine był pierwszy, ma powody do strachu. Wideo na Instagramie jest po prostu atrakcyjniejszą opcją niż Vine i to nie tylko ze względu na filtry.

Instagram wczoraj dał użytkownikom to, czego wszyscy się spodziewali: możliwość dzielenia się krótkimi filmikami wideo. Mimo że twitterowy Vine był pierwszy, ma powody do strachu. Wideo na Instagramie jest po prostu atrakcyjniejszą opcją niż Vine i to nie tylko ze względu na filtry.

Od kilku dni mówiło się, że Instagram zaprezentuje swoją odpowiedź na twitterowy Vine, i proszę bardzo – oto jest.

Co potrafi Instagram?

Wideo w Instagramie to ewidentnie kopia tego, co zrobił wcześniej Twitter. Podobnie jak Vine, Instagram pozwala nagrywać i wrzucać krótkie filmiki – trwające trochę dłużej, bo nawet do 15 sekund, i co ważne, nieodtwarzane w pętli.

Wideo nagrywa się bardzo łatwo, trzymając palec na przycisku nagrywania. Jeśli nie podoba nam się to, co nagraliśmy, możemy wideo skasować. Można też je poprawić przy użyciu jednego z 13 zupełnie nowych filtrów oraz narzędzia stabilizacji obrazu. Filmiki wrzuca się praktycznie tak samo jak na zdjęciowym Instagramie, podobnie też wyglądają one potem w streamie.

Bardzo szczegółowe porównanie możliwości Instagrama i Vine'a, ze screenami z kolejnych etapów przygotowywania filmiku, zrobił TechCrunch, jeśli więc chcecie zobaczyć na własne oczy, jak bardzo podobne są obie aplikacje, zajrzyjcie tutaj.

Co lepsze: Instagram czy Vine?

A na dodatek, co tu dużo mówić, wideo w Instagramie dla wielu internautów może okazać się po prostu atrakcyjniejszą propozycją. Instagram ma funkcje, których Vine nie posiada, jak stabilizacja obrazu, możliwość edycji filmu i przede wszystkim filtry – powód, dla którego kiedyś wszyscy zwariowaliśmy na punkcie aplikacji stworzonej przez Kevina Systroma.

Na pytanie, co lepsze: Instagram czy Vine, z pewnym żalem – bo dobrze życzę Twitterowi i nie podoba mi się podkradanie cudzych pomysłów – odpowiadam, że zdecydowanie Instagram. W Twitterze chyba też tak myślą: The Next Web zebrał tweety osób, które dostały od Twittera maile zachwalające możliwości Vine'a.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.