Windows nie jest już najważniejszym produktem Microsoftu. Co go zastąpiło?

Windows nie jest już najważniejszym produktem Microsoftu. Co go zastąpiło?17.02.2012 09:30
Co przynosi firmie największe dochody?

Przez bardzo długi czas system operacyjny Microsoftu był flagowym produktem firmy, generującym główną część zysków i finansującym ekspansję w innych kierunkach. Z czasem bardziej dochodowe od Windowsa okazały się inne usługi. Jakie?

Przez bardzo długi czas system operacyjny Microsoftu był flagowym produktem firmy, generującym główną część zysków i finansującym ekspansję w innych kierunkach. Z czasem bardziej dochodowe od Windowsa okazały się inne usługi. Jakie?

Choć zmiana ma w praktyce jedynie symboliczne znaczenie, wynika z długofalowej strategii przyjętej przez Microsoft. Zapotrzebowanie na Windowsy wynika wprost ze skali sprzedaży pecetów, a wzrost tego rynku staje się z roku na rok coraz wolniejszy.

Microsoft trafnie zauważył, że po nasyceniu rynku nadszedł czas, by zacząć zarabiać na popularności swojego systemu i większy nacisk położył na popularyzację produktów mających – w przeciwieństwie do Windowsa – spore perspektywy wzrostu. Widocznym efektem tej strategii jest nie tylko rosnąca w stosunku do Windowsa dochodowość Office’a, ale i rozwój tworzonego wokół niego ekosystemu usług.

Jak kształtowały się relacje pomiędzy dwiema istotnymi usługami firmy? Poniższy wykres pokazuje, że pozycja Windowsa zaczęła trwale słabnąć dopiero po wprowadzeniu na rynek wersji Vista, a załamanie zostało zatrzymane i przekształcone w krótkotrwały, ale imponujący wzrost wraz z wprowadzeniem Windowsa 7.

Udział dochodów generowanych przez Windowsa jest coraz mniejszy (Fo. Business Insider)
Udział dochodów generowanych przez Windowsa jest coraz mniejszy (Fo. Business Insider)

Być może wykresy jeszcze raz zamienią się miejscami w drugiej połowie tego roku, gdy na rynku pojawi się kolejny Windows, ale kierunek, w którym podąża Microsoft, jest wyraźny – jeśli Windowsa mają wszyscy, a rynek rozwija się znacznie wolniej, to aby zarobić więcej, trzeba zaoferować klientom nowe usługi.

Źródło: Business Insider

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.