Wirusowa akcja w Sieci okazała się sprytną reklamą. Dałeś się nabrać?

Wirusowa akcja w Sieci okazała się sprytną reklamą. Dałeś się nabrać?13.06.2011 16:30
Fanpage akcji (Fot. Facebook)

Spora grupa użytkowników Facebooka chciała pokazać swoją niechęć do pośpiechu i życia w biegu. Jak się okazało, nieświadomie wsparli kampanię środka przeciw biegunce. Przekonaj się, jak marketingowcy wkręcili internautów!

Spora grupa użytkowników Facebooka chciała pokazać swoją niechęć do pośpiechu i życia w biegu. Jak się okazało, nieświadomie wsparli kampanię środka przeciw biegunce. Przekonaj się, jak marketingowcy wkręcili internautów!

Kampania teaserowa środka przeciw biegunce trwa już od wielu dni. Jest widoczna m.in. na billboardach i w Internecie pod adresem NieBiegam.pl i na Facebooku. Fanpage zgromadził w chwili pisania tego tekstu niemal 25 tys. internautów.

Fanpage na pierwszy rzut oka nie wydaje się podejrzany – informacja, umieszczona przez twórców głosi:

Życie jest zbyt krótkie, by tracić cenne chwile na bieganie. Jest zbyt piękne, by szalonym sprintem przemierzać skwery i altany. (…) Goniąc za iluzorycznym ukojeniem tracimy najlepsze chwile swego życia, życia, które z każdym długim susem przecieka nam między palcami.

Ludzie - nie dajmy się zwariować – czas powiedzieć STOP! Czas zatrzymać się w tym opętańczym biegu, zacząć cieszyć się życiem i powiedzieć – Dziękuję, nie biegam.

Brzmi zachęcająco, prawda? Kontrowersyjne, sprzeczne z aktualnymi trendami hasło szybko znalazło uznanie internautów. Pojawiły się również głosy niezadowolenia, wychodzące m.in. od biegaczy zaniepokojonych, że ktoś próbuje kontestować modę na zdrowy tryb życia.

Piotr Kaluba, przedstawiciel Night Runners, wysłał do rzecznika US Pharmacia krytyczny list:

Mając na uwadze przede wszystkim promowanie zdrowego trybu życia (...) wyrażamy swoją dezaprobatę akcją, która stoi w sprzeczności z dobrymi obyczajami, etyką i dobrem powszechnym.

W Sieci pojawiła się już nawet strona NieSram.pl, której twórcy najwyraźniej naśmiewają się z reklam leku.

Niektórzy internauci byli świadomi, co wspierają, część zapewne dała się skusić darmową koszulką, ale – sądząc po reakcjach w Sieci – spora grupa zapisała się na Facebooku do strony Nie biegam z zamiarem zamanifestowania swojej postawy życiowej.

Choć nie sposób na tym etapie ocenić skuteczności kampanii Stoperanu, sam pomysł – moim zdaniem – zasługuje na duże brawa. Akcję cechuje kontrowersyjne hasło, spory oddźwięk w Sieci i duża dawka ironii.

Jak na ujawnienie prawdy o akcji zareagują internauci? Trudno to ocenić, choć pewnie przejdzie im ochota na noszenie rozdawanych wcześniej koszulek :P.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.