Wojny fanbojów. Geneza i powody

Wojny fanbojów. Geneza i powody14.06.2010 23:00
Mateusz Gajewski

Słowa ‘fanboy’ po raz pierwszy użyto w roku 1919. Wówczas, tak jak i dziś, odnosiło się ono do osoby, która swoje całe zainteresowanie skupiała na jednym przedmiocie lub hobby, odrzucając na bok wszystkie inne możliwości. Najlepiej widać to na przykładzie naszych drogich Czytelników, którzy często gotowi są zmieszać coś z błotem, tylko dlatego, że logo produktu to znak firmowy konkurencyjnej marki.

Słowa ‘fanboy’ po raz pierwszy użyto w roku 1919. Wówczas, tak jak i dziś, odnosiło się ono do osoby, która swoje całe zainteresowanie skupiała na jednym przedmiocie lub hobby, odrzucając na bok wszystkie inne możliwości. Najlepiej widać to na przykładzie naszych drogich Czytelników, którzy często gotowi są zmieszać coś z błotem, tylko dlatego, że logo produktu to znak firmowy konkurencyjnej marki.

Fanboy najczęściej wychwala ulubiony przez siebie przedmiot pod niebiosa, skupiając się jedynie na jego zaletach. Fanboje interesują się produktami jednej, jedynej marki, uznając jej konkurencję za zło konieczne. Samo słowo fanboj ma także związek z komiksami. Niegdyś rzeczownikiem takim określano osobę, która używała komiksów jako bariery, chroniącej go przed interakcją z prawdziwym światem (dziś nazwalibyśmy kogoś takiego nerdem). Fanboje często dysponują dużą wiedzą dotyczącą zalet ulubionego przez nich przedmiotu, odrzucając zupełnie na bok wszelkie wymieniane wady. Jak wskazują badania najbardziej zagorzałymi fanbojami są osobniki w wieku do 20-lat. Są oni w stanie walczyć „za swoją firmą” do upadłego, nie licząc się zupełnie z argumentacją konkurencji, starając się ją zmieszać z błotem. Fanboje skupiają się np. na typach filmów, seriali, samochodów, muzyki, ale także koncentrują swoje zainteresowanie wokół konsol do gier.

W naszym przypadku jest to grupa, z którą mamy do czynienia na co dzień. Każdego dnia na GRRR.pl pojawiają się komentarze, w których można wyczuć wpływ zamiłowań fanboy’a.

Poniżej ciekawe przykłady (zachowano oryginalną pisownię):

  • „Mnie zastanawia czemu gra na slabszego x wyglada lepiej niz na duzo lepszego ps3 ?” – Michał, 24.05.2010, 15:47
  • „niestety, x360 znowu górą :(„ – ps3fan, 24.05.2010, 18:43
  • „Ps3 to dno i takie pokaleczone wersje zawsze dostaje” – milecar, 25.05.2010, 14:52

Tego typu komentarzy są setki. Bywa tak, że naprawdę ciężko się z nimi uporać, gdyż po tym jak usuniemy porcję obraźliwych i niesłusznie kogoś obrażających komentarzy, zaraz pojawiają się nowe. Często z większą mocą. Dlatego też chcielibyśmy, aby nasi czytelnicy pokazali, że nie są fanbojami i potrafią docenić produkty i starania konkurencji. Fakt, że na rynku nie mamy jednej firmy produkującej konsole powinien być dla Was wielką zaletą, a nie powodem do wszczynania wojen. Dzięki temu istnieje pojęcie konkurencji, co wpływa na jakość serwowanych usług i dóbr, a także na gry, jakie otrzymujemy.

Gdyby na rynku istniał jedynie Xbox 360 lub PlayStation 3, to myślicie, że producentom chciałoby się wymyślać coraz to nowsze opcje? Zastanówcie się czy byłby sens. No i czy jest sens się kłócić o to, która konsola jest lepsza. To tak, jakbym powiedział, że kolor czarny jest super, a ktoś inny zmieszałby mnie z błotem, gdyż on uważa, że biały jest cool. Idiotyzm.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.