Wojny platform były zawsze - SEGA to udowadnia

Wojny platform były zawsze - SEGA to udowadnia21.10.2008 13:35
Szymon Adamus

PS3 wali po głowie Xboxa 360, ten oddaje jej kopniakiem w wentylator, Wii stoi z boku i pluje na konkurencję z daleka bojąc się podejść z tak cherlawą budową, a komputery straszą tylko nowymi kartami graficznymi. Wojny platform to świetna sprawa! Wszyscy tłuką się po procesorach ile sił w padach, a gracze tylko stoją z boku i łapią się za brzuchy śmiejąc na widok kolejnych przecen.

Niektórzy myślą pewnie, że wojny między firmami (i fanboy'ami) to nowość. Nic bardziej błędnego!

PS3 wali po głowie Xboxa 360, ten oddaje jej kopniakiem w wentylator, Wii stoi z boku i pluje na konkurencję z daleka bojąc się podejść z tak cherlawą budową, a komputery straszą tylko nowymi kartami graficznymi. Wojny platform to świetna sprawa! Wszyscy tłuką się po procesorach ile sił w padach, a gracze tylko stoją z boku i łapią się za brzuchy śmiejąc na widok kolejnych przecen.

Niektórzy myślą pewnie, że wojny między firmami (i fanboy'ami) to nowość. Nic bardziej błędnego!

Spójrzcie sami:

Sega Genesis Commercial

Słodko!

Ale jeśli myślicie, że speców od marketingu było stać tylko na tyle, to fiu, fiu! Nic jeszcze nie widzieliście! Być może mieliście przyjemność widzieć kiedyś reklamy sprzed kilkunastu czy kilkudziesięciu lat? Jeśli tak to na pewno trafiliście na (po)twory wykorzystujące piosenki.

Najczęściej tak żenujące jak ta:

Genesis does what Nintendon't!

Jeśli to was nie przekonało do kupna nowej starej konsoli, to może dajmy dojść do głosu... hot-dogom. Ciekawe jaki był target reklamy, której ostatnia scena pokazuje wrzeszczącą słowo SEGA parówkę?

joe montana tv ad for sega

Odważne jednostki, które po tej reklamie nie miały jeszcze nowej zabawki firmy SEGA musiały spojrzeć w rozwścieczone oczy Chill E.B. Ja bym mu za bardzo nie podskakiwał:

Żeby było śmieszniej reklamowana w tak drapieżny sposób SEGA CD była gniotem. W zestawieniu dziesięciu najgorszych konsol serwisu GameTrailers.com wszelkiego rodzaju przystawki do Segi Genesis znalazły się na niechwalebnie zasłużonym szóstym miejscu.

I bardzo dobrze!

.

Patrząc na te wszystkie spoty sprzed lat nie zaskakują już tak bardzo "brudne" zagrywki Microsoftu i Sony. Nintendo stoi sobie z boku i zgrywa grzecznego chłopczyka (głównie dlatego, że boi się stracić wyrabiany od lat image firmy dla całej rodziny), a tamci dwaj drągale atakują się przy każdej możliwej okazji. Wygląda to trochę jak walka między Pepsi i Coca Colą. Na You Tube można znaleźć reklamy zdjęte z anten, których twórcy zbyt usilnie starali się przekonać o wyższości jednego napoju nad drugim. Ciekawe czy takie zagrywki przynoszą wymierne korzyści producentom, czy wręcz przeciwnie, odstraszają klientów?

Tak więc przy kolejnej, drapieżnej kampanii reklamowej danej platformy pamiętajcie, że takie zachowanie to żadna nowość. Podzespoły mogą się zmieniać, ale ludzie niekoniecznie.

Źródło: GizmodoWikimedia

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.