Wyobraźnia, która nie zna granic. 30 świetnych reklam klocków Lego

Wyobraźnia, która nie zna granic. 30 świetnych reklam klocków Lego26.03.2013 08:21
Reklama klocków Lego
Marta Wawrzyn

Z klocków Lego można zbudować wszystko, zwłaszcza jeśli wierzy się w to, że można z nich zbudować wszystko. Minimalistyczne reklamy Lego są po prostu niesamowite – zabawne, pomysłowe, stawiające na wyobraźnię.

Reklamy klocków Lego, cz. 1

Lego to jedna z marek słynących z najbardziej pomysłowych i jednocześnie niezwykle minimalistycznych reklam, pokazujących, co można zbudować z popularnych klocków. Jeśli czytacie Gadżetomanię, to dobrze już wiecie, że z Lego da się odtworzyć wszystko: koncert Metalliki z niesamowitymi szczegółami, Koloseum, popiersie Terminatora.

Oczywiście nie wszyscy potrafilibyśmy zbudować z klocków coś sensownego, nawet gdybyśmy bardzo chcieli. Ale możliwe, że stalibyśmy się trochę mądrzejsi, gdybyśmy przynajmniej spróbowali. Oto reklamy Lego, udowadniające, że nic nie jest niemożliwe.

Przegląd zaczynamy od Lego Star Wars - zabawnych scenek, pokazujących, że każdą historię przy odrobinie wyobraźni można przerobić wedle własnej woli.

Z popularnych klocków bardzo łatwo da się stworzyć ulubionych bohaterów popkulturowych, tak jak zrobiono to w jednej z kampanii reklamowych Lego. South Park, Lucky Luke, Asterix i Obelix... Prawie jak żywi, nie?

Można też stworzyć coś tak niesamowitego, że - wydawałoby się - niemożliwego (co Wam to przypomina?).

Czasem Lego każe nam się domyślać, o co chodzi. W tym roku obchodzimy 55. urodziny klocków w takiej wersji, w jakiej znamy je dziś (wcześniej Duńczycy produkowali drewniane zabawki). Z tej okazji duńska firma zaprezentowała minimalistyczne reklamy, odwzorowujące różne znane dzieła popkulturowe. Wyobraźcie sobie film, bajkę dla dzieci, utwór muzyczny... Wyobraźni trzeba mieć naprawdę dużo, bo niektóre reklamy wydają mi się jednak dość enigmatyczne. Więcej plakatów z tej serii znajdziecie tutaj.

Reklamy klocków Lego, cz. 2

Czasem nie trzeba wielkiej kampanii, wystarczy jeden plakat z czymś bardzo prostym. Czymś takim jak kostka Rubika.

A tu coś miłego dla fanów innych rozrywek niż Lego.

Wróćmy raz jeszcze do rocznicowych kampanii. Na 50. rocznicę Lego reklamowało się plakatami z serii "Making History".

A co powiecie na ten obrazek? "Małe zabawki, wielkie historie".

Kolejna wielka tajemnica wyjaśniona!

Raz jeszcze zahaczamy o wielką historię. Oto "budowniczy jutra" z kolejnej słynnej kampanii.

Reklamy klocków Lego, cz. 3

Kolejny niezły pomysł na reklamę: wypuście swoje Lego i zobaczcie, jak to się skończy.

"Kiedy dorosnę, chcę być mistrzem Formuły 1" – czyli wielcy ludzie, wielkie historie. Jak zwykle pokazane w zachwycająco minimalistyczny sposób.

A co jeśli ulica, na której się znajdujemy, byłaby zrobiona z Lego?

Niezliczone możliwości. OK, w tym przypadku chyba nie więcej niż cztery?

Budujemy cały świat?

Albo coś mniejszego niż świat. I równie jak świat zachwycającego. Nieważne, czy to będzie słynny zabytek czy statek kosmiczny.

Możemy sobie wyobrazić wszystko, co tylko chcemy.

Pod warunkiem że nie zabraknie najlepszego pokarmu dla naszego umysłu, jaki tylko może istnieć: Lego.

W ostatnich latach coraz popularniejsza staje się opinia, że Lego to już nie to samo co w czasach, kiedy ja byłam dzieckiem (lata 90.). Bo niby jak mają rozwijać wyobraźnię gotowe zestawy, z których da się zbudować wszystkie możliwe cuda pokazane na obrazku? Nawet jeśli coś w tym jest, to muszę przyznać, że chyba nie było kampanii reklamowej Lego, która by mi się nie podobała. Jeszcze więcej zdjęć z różnych kampanii znajdziecie tutaj.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.