Wysyp nowości od Google'a. Co zmieni się w najpopularniejszej wyszukiwarce świata?

Wysyp nowości od Google'a. Co zmieni się w najpopularniejszej wyszukiwarce świata?15.06.2011 11:22
Co nowego w Google'u? (Fot. Flickr/manfrys/Lic. CC by-sa)
Michał Michał Wilmowski

Jeśli wyszukiwanie to dla Was wpisywanie słów do wyszukiwarki, czas zacząć na to patrzeć inaczej. Google wprowadza funkcje, dzięki którym wyszukiwanie na pececie wkroczy w nową erę.

Jeśli wyszukiwanie to dla Was wpisywanie słów do wyszukiwarki, czas zacząć na to patrzeć inaczej. Google wprowadza funkcje, dzięki którym wyszukiwanie na pececie wkroczy w nową erę.

Wczoraj na konferencji w San Francisco Google zaprezentował, co teraz potrafi jego wyszukiwarka.

Najważniejsza nowość to wyszukiwanie głosowe. Żeby z niego korzystać, potrzebujesz przeglądarki Google Chrome w wersji 11 lub wyższej oraz mikrofonu. Na końcu paska wyszukiwania znajdziesz ikonę mikrofonu. Po jej kliknięciu otworzy się widżet Speak now.

Wtedy należy przemówić do swojej wyszukiwarki. Google zamieni słowa w zapytanie i pokaże wyniki. Jak to wygląda w praktyce, możecie zobaczyć we fragmencie prezentacji Google'a. Nowa funkcja działa na razie tylko w języku angielskim.

Introducing Voice Search for your computer

Kolejna ciekawa nowość to wyszukiwanie przez obrazy. Żeby sprawdzić, jak to działa, należy upuścić jakąś grafikę w pole wyszukiwania, załadować zdjęcie z komputera albo wpisać adres jakiegoś obrazka w Internecie. Google powie Ci, co to za miejsce, dzieło sztuki itd.

Na razie funkcja działa w Chrome'ie i Firefoksie. Jak z niej korzystać w praktyce, pokazuje kolejne wideo:

Search by Image

Google Instant Pages, czyli szybkie ładowanie stron z wyników wyszukiwania, to inna ciekawa nowość, która pozwoli zaoszczędzić trochę czasu. Mogą z niej - ponownie - korzystać tylko użytkownicy Chrome'a.

Na czym to polega? Jeśli wpiszemy do wyszukiwarki precyzyjne zapytanie, to Google "przewidzi", który wynik wyszukiwania nas interesuje i zacznie ładować stronę, zanim zdecydujemy się kliknąć.

Jeśli wtedy klikniemy dany wynik, strona będzie już gotowa, a my zaoszczędzimy kilka sekund. Jak to wygląda w praktyce, pokazuje następne wideo od Google'a. W ciągu najbliższych tygodni ma być też dostępna usługa Google Instant Images, czyli szybkie ładowanie obrazków.

Google Search with Instant Pages

Oprócz tego Google wprowadził kilka mniej znaczących nowości, a także usprawnił znane funkcje. Właściciele urządzeń mobilnych mogą cieszyć się z nowego interfejsu wyszukiwarki, zawierającego ikony restauracji, kawiarni i innych miejsc. Jeśli klikniesz którąś z ikon, Google pokaże Ci najbliższe miejsca tego typu.

Możesz również korzystać z mapy pokazującej Twoją obecną lokalizację. Jeśli znajdujesz się w obcym mieście, Google będzie Twoim przewodnikiem. Pokaże Ci, jakie ciekawe miejsca właśnie mijasz. Wystarczy jedno kliknięcie, żeby dowiedzieć się o nich czegoś więcej.

Na konferencji pokazano też kilka już istniejących funkcji dla urządzeń mobilnych, które albo nieco poprawiono, albo tylko przedstawiono oficjalnie.

Nie znajdziemy wśród wyżej wymienionych funkcji niczego, co by powalało na kolana, ale jest kilka przydatnych rzeczy. Google się rozwija i trzeba przyznać, że potrafi zadbać o każdego użytkownika – i takiego, który pracuje wciąż na desktopie, i takiego, który woli mniejsze urządzenia.

Szkoda, że większość tych wspaniałości zobaczą tylko użytkownicy Chrome'a. Ale cóż, to też część wielkiego planu, który ma pomóc firmie przejąć kolejne segmenty rynku. Na razie jeszcze możemy być przeciw, ale czy za kilka lat wciąż będziemy mogli sobie na to pozwolić?

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.